خلاصة:
پژوهش حاضر از نظ ر هد ف کاربردی اس ت چراکه ب ه دنبال ارزیابی فرهنگ سازی د ر مصرف در مدار س
شهرستان پارس آباد است. با توج ه ب ه استفاده از ابزار پرسشنامه محق ق ساخت ه برای جم عآوری دادها، تحقیق حاضر از نوع کمی م یباشد. ا ز نظ ر نحوه گردآوری دادهها تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی بود که بر اساس جدول کریسی مورگان 291 نفر بهعنوان نمونه آماری در نظرگرفته شدند. برای نمونه گیری از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است . برای گردآوری دادههای مورد نیاز تحقیق از ابزا ر پرسشنامه محقق ساخته یا استفاده ا ز نظر محققان داخلی و خارجی و بر اساس مبانی اسلامی است. برای تجزیهوتحلیل فرضیههای تحقیق از آزمون تی تک متغیره و آزمون تی دو جامعه مستقل با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده گردیده است. یافتههای تحقیق نشان داد که کاهش مصرف انرژی در مدارس با استفاده از فرهنگ سازی در مصرف به طور مطلوب وجود دارد. همچنین بین دیدگاه معلمان زن و مرد درباره فرهنگ سازی مصرف تفاو ت معنادار وجود دارد.
The present study is applied in terms of purpose because it seeks to evaluate the culture of consumption in schools in Parsabad. Due to the use of a researcher-made questionnaire to collect data, the present study is a quantitative one. In terms of data collection, the present study is a descriptive correlational description. The statistical population included all primary school teachers, which according to Chrissy Morgan's table, 291 people were considered as a statistical sample. Simple random sampling method was used for sampling. To collect Moore Dunya data, the research tool is a researcher-made questionnaire or used by domestic and foreign researchers based on Islamic principles. To analyze the research hypotheses, univariate t-test and independent t-test of two populations were used using SPSS software. Findings showed that there is a reduction in energy consumption in schools by using a culture of consumption in a favorable way. There is also a significant difference between the views of male and female teachers about the culture of consumption.
ملخص الجهاز:
2-چارچوب نظری و فرضیه های تحقیق متغیر کاهش مصرف انرژی در مدارس با استفاده از فرهنگ سازی در مصرف در تحقیق حاضر بر اساس متون و مبانی داخلی و حارجی ومبانی اسلامی بر اساس نوبخت و قدیمی (1392) با دو بعد آموزش هاي مستقيم و آموزش هاي غيرمستقيم مورد استفاده قرار گرفته است.
(به تصویر صفحه رجوع شود) شکل شماره (1) : مدل مفهومی فرهنگ سازی در مصرف بر اساس مدل مفهومی فوق فرضیه های تحقیق به صورت زیر بیان شده است.
جدول 1 : نتایج آزمون «کولموگروف-اسمیرنوف» در بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها متغیر, Sig (سطح معنی داری ), α (مقدار خطا), نتیجه آزمون آموزش های مستقیم, 087/0, 0.
05, توزیع داده ها نرمال است بر اساس نتایج به دست آمده در جدول فوق و با توجه به اینکه سطح معنی داری آزمون کولموگروف – اسمیرنوف بزرگتر از مقدار خطای 0.
07371 در جدول 5 ، شاخص هاي آمار توصيفي متغیر فرهنگ سازی مصرف از دیدگاه معلمان زن و مرد ارائه شده است.
24563 آزمون t دو نمونهاي براي مقايسه ميانگين فرهنگ سازی مصرف در بین معلمان زن و مرد در جدول شماره 6 نشان داده شده است.
برای بررسی نرمال بودن توزیع داده های متغیرهای تحقیق از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده شده است.
برای بررسی نرمال بودن توزیع داده های متغیرهای تحقیق از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده شده است.
بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل فرضیه اول مقدار تی محاسبه شده برای مولفه های فرهنگ سازی در مصرف با درجه آزادي 290 براي آزمونهاي دودامنه در سطح 0.
Investigating the social and cultural factors affecting household energy consumption after the implementation of the law on targeted subsidies (Case study: Isfahan).