خلاصة:
در عصر حاضر، سازمان ها برای دستیابی به موفقیت در همه زمینه ها، باید به انتظارات اجتماعی و احکام اخلاقی واکنش مناسب نشان دهند و با رعایت اخلاق کار و مسیولیت اجتماعی، به بهترین نحو اینگونه انتظارات را با هدف اقتصادی سازمان تلفیق کنند تا دستیابی به اهداف بالاتر را امکان پذیر سازند. سازمان ها برای انجام وظایف با بیشترین کارایی و اثربخشی و درنتیجه تحقق اهداف و ماموریت ها، علاوه بر رعایت قواعد سازمانی، نیاز به مجموعه ای از رهنمودهای اخلاقی دارند که آنها را دراین امر یاری کرده و با ایجاد هماهنگی، حرکت آنها را به سمت وضعیت مطلوب تسهیل سازد. رعایت اخلاق کسب و کار و مسیولیت اجتماعی از راه افزایش مشروعیت اقدامات سازمان، سودآوری و بهبود مزیت رقابتی موفقیت سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور کلی اخلاقیات در سازمانها به عنوان سیستمی از ارزش ها، بایدها و نبایدها تعریف می شود که براساس آن نیک و بدهای سازمان مشخص و عمل بد از خوب متمایز می شود. شرکت هایی که در محیط های پرتلاطم امروزی فعالیت می کنند با تقاضاها و نیازهای پیش بینی نشده بیشتری از سوی مشتریان روبرو می شوند؛ در چنین محیطی توجه به مشتریان می تواند به عنوان عاملی مهم در جهت موفقیت یک سازمان به شمار آید. امروزه همچنین مسیولیت اجتماعی برای بسیاری از شرکت ها ضروری به نظر میرسد. مسیولیت اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از تجارت در سراسر جهان تبدیل شده و شرکت ها بخش قابل توجهی از هزینه های خود را به فعالیت-های مرتبط با مسیولیت اجتماعی اختصاص میدهند. لذا با توجه به اهمیت این مسیله، در این مقاله، بررسی تاثیر مسیولیت و قراردادهای اجتماعی بر عملکرد مدیران و سازمان ها، هدف اصلی مقاله قرارگرفته است.
In the present age, in order to achieve success in all fields, organizations must respond
appropriately to social expectations and ethical rules, and by observing work ethic and social
responsibility, best combine such expectations with the economic goal of the organization to
make higher goals possible. Organizations to perform tasks with the highest efficiency and
effectiveness and thus achieve goals and missions, in addition to complying with organizational
rules, need a set of ethical guidelines that help them in this matter and by creating coordination,
move them towards Facilitate the desired situation. Observing business ethics and social
responsibility by increasing the legitimacy of the organization's actions, profitability and
improving the competitive advantage affect the success of the organization. In general, ethics
in organizations is defined as a system of values and do's and don'ts based on which the good
and bad of the organization are identified and the bad action is distinguished from the good.
Companies operating in today's turbulent environments are more likely to encounter unforeseen
demands and needs from customers. Today, social responsibility is also considered essential
for many companies. Social responsibility has become an integral part of business around the
world, and companies devote a significant portion of their costs to activities related to social
responsibility. Therefore, due to the importance of this issue in this article, the main purpose of
this article is to study the impact of social responsibility and contracts on the performance of
managers and organizations.
ملخص الجهاز:
بررسي تأثير مسئوليت و قراردادهاي اجتماعي بر عملکرد مديران و سازمان ها طاهره منعم درآباد* گروه مديريت کسب و کار، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران ، ايران کوثر جوادي گروه مديريت کسب و کار، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران ، ايران زهرا سادات موسوي گروه مديريت کسب و کار، واحد تهران جنوب ، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران ، ايران چکيده در عصر حاضر، سازمان ها براي دستيابي به موفقيت در همه زمينه ها، بايد به انتظارات اجتماعي و احکام اخلاقي واکنش مناسب نشان دهند و با رعايت اخلاق کار و مسئوليت اجتماعي، به بهترين نحو اينگونه انتظارات را با هدف اقتصادي سازمان تلفيق کنند تا دستيابي به اهداف بالاتر را امکان پذير سازند.
قابليت ها، چسبي هستند که داراييهاي شرکت را به يکديگر پيوند مي دهند تا عملکرد اثربخش سازمان را ممکن سازند و موجب خلق ارزش شوند اين ها عميقا در فرايندها و امور سازماني که تکرار يا معامله آنها دشوار است ؛ نهادينه شده اند بنابراين به عنوان منابع پايدار عمل ميکنند (بيونگوجين و همکاران ، ٢٠١٧).
Study of expectations from business ethics and corporate social responsibility on brand attitude.
Business ethics, corporate social responsibility, and brand attitudes: An exploratory study.
The impact of corporate social responsibility and image on brand equity.
Corporate social responsibility, customer satisfaction, and market value.