ملخص الجهاز:
"در نوشتن خط ثلث نیز،شاگرد مخصوص امیر الکتاب(خوشنویس و شاعر با تخلص«شرقی»)و در نوشتن خط نسخ نیز،از دست پروردگان مورد توجه محضر درس آقا شیخ علی عبد الرسولی بود که فقیه و شاعر و خوشنویس مشهور زمانه و موسیقی ردیف و دستگاهی موسیقی در ایران به قلم:سید علی رضا میر علی نقی مختصری از شرح حال و آثار استاد ابراهیم بوذری(1365-1275 ش) از شاگردان آقا سید محمد تقی مشرف المعالی به شمار میآمد.
گذشته از تجارب مفیدی که اقبال السلطان در زمینهی تعزیهخوانی داشت،معلومات فوق العادهی او در زمینه ردیفهای موسیقی آوازی ایران(مکتب تبریز)نیز جزو میراث هنری نفیسی بود که طی سالها معاشرت و مجالست،از اقبال به بوذری انتقال یافت.
او نیمی از عمر خود را،برای گردآوری قطعات مختلف از خطاطیهای نفیس،کتب قدیم و صفحات قدیمی و نوارهای خصوصی از اجراهای عالی خانگی موسیقی اصیل ایرانی صرف کرد و به نوشتن مقاله و تالیف کتاب-بنا به سفارش اولیای هنری وقت-پرداخت.
خیلی منطقی میتوان تصور کرد که استاد بوذری،به همان گونه که در هنر خوشنویسی پایبند اصول هنری قدیم بود،در موسیقی نیز چنین ذهنیتی داشته است.
غیر از این نوارها که با کیفیت صوتی نا روشن به طور پراکنده در دسترس علاقمندان است،یک دوره نوار از دانستههای استاد نیز،در سالهای قبل از 1357 به سفارش مسئولین وزارت فرهنگ و هنر وقت پر شد که گویا هم اکنون نیز محفوظ است.
با این که بوذری را در کنار شاهزاده رضا قلی میرزا ظلی (خواننده خوش صدا و مطلع سالهای اوایل قرن شمسی حاضر)،تنها شاگردان شناخته شدهی اقبال السلطان در «مکتب تبریز»شناختهاند،به ظن قوی،نمیتوان بوذری را نماینده کامل العیار این مکتب دانست(همان طور که ظلی نیز چنین نبود)."