ملخص الجهاز:
"هر شنوندهای حتی وقتی برای اولین بار به موسیقی آرووپارت گوش کند متوجه موسیقیای میشود که 1 مذهبی است،2 صدادهی کاملا متفاوتی با سایر ارکسترها دارد،3 قطعات در عین سادگی پیچیدهای بسیار زیادی دارد 4 قالبا برای گروه کر و به صورت آنسامبلهای ارکستری تنظیم میشود،بسیار طمانینه، پرقدرت و صبور ساخته شدهاند و سکوت در تمامی آنها نقش ویژهای دارد.
پس از 6 سال سکوت آرووپارت دست به ساخت دو قطعه زد که حاصل همان مطالعات قرون وسطایی محسوب میشد و این دو قطعه نه تنها نقطعه آغاز سبک جدید آرووپارت شد که به آن (Tintinabulation) میگویند بلکه سرآغاز شهرت بیاندازهء آرووپارت نیز گردیدند که تا امروز ادامه دارد.
رنگآمیزی صوتی و ایجاد فضاهای ماورایی در این قطعه چنان زیباییهایی دارد که بعضی از منتقدین موسیقی از آن به عنوان بهترین اثر پارت یاد میکنند و هنگامی که در سال 1934 توسط کمپانی ECM ضبط و عرضه گردید نیز شنوندگان خودش را به این نظریه ملحق کرد.
پس از ẓLitangẒ قطعهء دیگری مینویسد به نام ẓTisagionẒ که در سال 19996 آن را برای ارکستر زهی به همراه ارگ نوشت که از حزنانگیزترین آثار پارت است در سال 1997 پارت اثری بنام KanonẒ ẓpakaganen را مینویسد که برنده جایزه نخست آکامی موسیقی میشود.
». آرووپارت برای بدست آوردن فضای مذهبی مورد توجه خودش کوک سازها را موقع اجرا تغییر میدهد تا صدای مورد نیازش را استخراج کند و بخاطر همین ما اغلب صدای ارکستر پارت را در ارکسترهای آهنگسازان دیگر نمیشنویم بخاطر همین صدادهی آثار آرووپارت مختص به وی است و برای آسمانیتر کردن موسیقیاش نقش مؤثری را ایفا میکند."