ملخص الجهاز:
"*شما برای تأسیس مدرسه،مجوز خاصی گرفتید؟ *ما دو مجوز داریم:یکی مؤسسهی حفظ قرآن کوثر که از طریق وزارت ارشاد صادر میشود،و دیگری مجوزی که آموزش و پرورش برای فعالیتهای دبستانی صادر میکند.
*یعنی این امکان هست که در یکی از مدرسههای پسرانه یا دخترانه در فصل تابستان،برای داوطلبان آزادی که میخواهند این روش را یاد بگیرند تا با فرزندشان در خانه کار کنند یا در مدرسه تدریس کنند،دورهی آموزشی بگذارید؟ *تا به حال ما ثبتنام انفرادی نداشتهایم و برای گروههای چند نفری هم آموزشی برقرار نکردهایم.
یکی از تمرینهای ما در کلاسهای دوم و سوم ابتدایی این است که میگوییم،صفحاتی از قرآن را که هنوز نخواندهاید و حفظ نکردید،باز کنید و کلماتی را که احساس میکنید معنی آن را میفهمید،زیرشان خط بکشید.
حالا میخواهم ببینم،با روش حفظی اینجا که همراه با اشاره و معنی است-شاید هدف شما این بوده است که با احاطهی دانشآموزان روی معنی، تسلطشان بر حفظ بیشتر بشود-آیا دانشآموزان در حفظ قرآن قویتر میشوند و محفوظاتشان ماندگار خواهد بود،ممکن است در آینده بررسی کنید فارغ التحصیلات شما بعد از یکی دو سال چقدر حفظ قرآن یادشان میماند.
ما قصد داریم،مجموعه موضوعات قرآنی را که در اینجا آموزش میدهیم و حدود 003 موضوع است که طی سه سال بچهها آن را با مفاهیم یاد میگیرند،در قالب کتابهای متعدد همراه با واحد کارهایش آماده کنیم که به تدریج ان شاء الله منتشر خواهد شد؛البته قدری عمومیتر که برای ارائه در سطح هدف ما این است که بچهها قرآن را درک و لمس کنند."