خلاصة:
مدیریت در تمامی عرصه های یک سازمان موثر است زمانی یک سازمان به نتایج مورد انتظار دست می یابد که مدیریت سازمان از مولفه های جهادی در رویکرد های خود استفاده نماید در صورتی که رویکرد های مدیریت جهادی در سازمانی پیاده سازی شود آن سازمان می تواند به اهداف برنامه ریزی شده مالی و غیر مالی و متعالی خود دست یابد.مدیریت جهادی به عنوان منطقیترین و کارآمدترین الگوی مدیریتی برای تحقق آرمانها و اهداف سازمان ها در یک نظام انقلابی در سال های اخیر مورد توجه و تاکید قرار گرفته است این نوع مدیریت کارگزار اجرایی تحقق «الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت» است و بر پایه دانش مدیریت برگرفته از علم و مکاتب مدیریت و نیز نظام ارزشی اسلامی بنا نهاده شده است هدف از پژوهش حاضر شناسایی ابعاد و مولفه های مدیریت چهادی با هدف مدیریت بهینه ریسک اعتباری در شبکه نمایندگی های خودرو سازان است با توجه به اینکه این شبکه خدمات پس از فروش , مسئولیت اصلی خدمت گذاری به مشتریان گروه سایپا را بر عهده دارد به عنوان فعالیتی نیازمند داشتن نگاه تخصصی و جهادی با هدف ارتقاء و تعالی سطح خدمت رسانی شناخته می شود
Management is effective in all areas of an organization. An organization achieves the expected results when the management of the organization uses jihadi components in its approaches. An organization can achieve its planned financial and non-financial and transcendent goals, if jihadi management approaches are implemented in that organization. Jihadi management as the most logical and efficient management model for achieving the goals of organizations in a revolutionary system has been considered and emphasized in recent years. This type of executive agent management is an "Iranian-Islamic model of progress" and is based on management knowledge derived from management science and schools as well as the Islamic value system. The present study aimed to identify the dimensions and components of Jihadi management with the aim of optimal management of credit risk in the network of car manufacturers’ dealerships. Since this after-sales service network is primarily responsible for serving customers of Saipa Company, it requires having a professional and jihadist view with the aim of promoting the level of servicing