ملخص الجهاز:
"برآن هستند که از دانش توسعه یافتهای در گسترهء مدیریت برخوردار هستیم ولی عدهء دیگر با نقد کردن کیفیت و ساختار این دانش در دو ساحت برنامه و اجرا برآن هستند که دانش مدیریت از توسعهء وارونه برخوردار است.
اکثر پیروان نظریهء دوم به دلایل امر اشاره میکنند و عدهء نادری بر علت یا عوامل آن هشیاری مییابند نقد کارآیی و اثربخش دانش مدیریت یکی از رهیافتهای عمده در نشان دادن دلایل توسعهیافتگی دانش مدیریت در جامعه است.
آنچه در بین این دو مهم-دغدغه مسألهیابی و دغدغه روششناسی-اینک مورد بحث و تأکید قرار میگیرد دغدغهء نخست است.
از دیگر مواضع مهم مسألهگریزی اخذ جواب بهجای سؤال است.
دغدغهء حل معضلات مدیران و دانشپژوهان علم، مدیریت را به جستار از جوابها،نقد و نزاع در باب نظریهها کشانده است درحالیکه مسأله در این میان گم میشود در حالیکه روشنی طرح مسأله دریافتن جواب منوط به آن است."