خلاصة:
در این مقاله به اصول کلی اسلامی حاکم بر رسانه ملی پرداخته و بخشی از آنها را واکاوی مینماید که عبارتند از: اصل یگانگی و
توحید حق، اصل پروا و پرهیزکاری، اصل هدایت گری، حقیقت و منزلت زن، حق الله بودن زن، هم سرشت بودن زن و مرد، احترام
زن و ارزش او.
سپس به برخی از باید و نبایدهای حجاب زن در رسانه از جمله وجوب پوشش زن به غیر از گردی صورت و دستان تا مچ و پی
آمدهای ترویج و گسترش بازنمایی حجاب در رسانه میپردازد که از آن جمله میتوان به آسایش درونی و روانی، تقویت و پایداری
پیوند خانوادگی، استقرار و ثبات جامعه و راهبردهای رسانه ملی برای کمک به مساله حجاب وعفاف اشاره کرد و در نهایت
راهکارهای پیشنهادی که در توسعه حجاب میتوانند نقش جدی ایفا نمایند، را بیان و مورد کنکاش قرار میدهد که به قرار ذیل
می باشد: احیای فرهنگ اسلامی، بازخوانی و تصحیح نگرشهای فرهنگی در مسئولین و برنامهریزان، ایجاد نظم در کلیه نهادهای
فرهنگی اجتماعی، جهت دهی به عملکرد رسانهها، الگوپردازی درجامعه واصلاح الگوهای موجود، اصلاح روشها، توجه به امیال
وهدایت صحیح آن، تقویت مرزهای زنانگی و مردانگی.