خلاصة:
هدف پژوهش حاضر، نقش عوامل زمینهای رسانههای اجتماعی مجازی در تمایل به گذران اوقات فراغت ورزشی بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی بوده، از نظر نوع جزو تحقیقات همبستگی می باشد که به صورت میدانی اجرا گردید. جامعه آماری تحقیق کلیه شهروندان شهرستان سبزوار انتخاب شد و برای نمونه گیری در مجموع 400 پرسشنامه منطبق با نوع روش شناسی مطالعه توزیع شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته تمایل به گذران ورزش و کارکردهای رسانههای اجتماع بهره گرفته شد و در نهایت داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون تی تک نمونه ای و آزمون رگرسیون به شیوه همزمان) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین عوامل زمینهای رسانههای اجتماعی مجازی با تمایل به ورزش رابطه مثبت و معناداری برقرار است. ضریب همبستگی برابر با 48/0 و ضریب تبیین برابر با 22/0 میباشد و میتوان گفت 22 درصد از تغییرات تمایل به ورزش از طریق عوامل زمینهای رسانههای اجتماعی مجازی تببین می شود. با توجه به اینکه از بین این عوامل مشارکت اجتماعی و اطلاع رسانی بیشترین تاثیر بر تمایل به ورزش را دارا می باشند، می توان گفت در صورتی که رسانه ها بتوانند برنامه های جمعی را در راستای اجرای همایش های ورزشی و پیاده روی های عمومی ورزشی در سطح شهر به عموم مردم اطلاع رسانی نمایند میتوانند باعث افزایش انگیزه مشارکت ورزشی مردم میگردند.
ملخص الجهاز:
همچنين نتايج حاکي از آن است که براي سازمان هاي ورزشي، رسانه هاي اجتماعي يک 1 Mull 2 Ballard 3 James 4 Hamer 5 Clark & Maher روش مناسب براي رسيدن به تمام بخش هاي بازار براساس شناسايي و تعهد نيست .
از اين رو در پژوهش حاضر، محقق به دنبال آن است که به بررسي نقش عوامل زمينه اي رسانه هاي اجتماعي مجازي در تمايل به گذران اوقات فراغت ورزشي بپردازد و در اين راستا درصدد پاسخگويي به اين سؤال است که عوامل زمينه اي رسانه هاي اجتماعي مجازي در تمايل به گذران اوقات فراغت ورزشي چه نقشي را ايفا ميکند؟ 1 Huang 2 Gallistl & Nimrod 3 innovative traditionalists 4 entertainment seekers 5 selective content consumers 6 eclectic media users 7 López-Carril روش پژوهش اين تحقيق از نظر نتيجه و هدف از نوع تحقيقات کاربردي بوده ، از نظر اهداف و استراتژي پژوهشي، از نوع تحقيقات همبستگي که به صورت ميداني اجرا گرديد.
قسمت سوم سؤالات شامل ٢٢ سؤال در مورد نقش رسانه هاي اجتماعي مجازي با چهار مؤلفه (مشارکت اجتماعي، اطلاع رساني، آموزشي و فرهنگ سازي) بود، اين بخش پرسشنامه محقق ساخته و برگرفته شده از تحقيقات پيشين برگرفته از (صادقيان و همکاران ١٣٩٢)، (شيرخدايي و همکاران ١٣٩٦)، (زردشتيان و همکاران ١٣٩٥) بود.
همچنين با توجه به سطوح معناداري ميتوان نقش عوامل زمينه اي رسانه هاي اجتماعي گفت که بين ميانگين تمايل به ورزش و مؤلفه هاي آن به جز محيط و اطرافيان با ميانگين فرضي مجازي در ...