خلاصة:
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه مشتری مداری با عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش تعدیل کننده رهبری اخلاقی و شدت
رقابت در شرکتهای تولیدی استان خوزستان میباشد. روش تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع همبستگی
است در این پژوهش 3 فرضیه بر اساس یک مدل مفهومی بررسی شد. جامعه آماری تحقیق حاضرء کلیه ی مدیران شرکت های
تولیدی استان خوزستان به تعداد 480 نفر میباشندء که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه مورد بررسی 214 نفر از مدیران برآورد
و مورد بررسی قرار گرفت. ابزار جمع آوری دادهها شامل پرسشنامه ی استادارد فنگ و همکاران (2019) با 21 سوال بود که بر
اساس روایی صوری (به استناد نظر اساتید مدیریت) روایی همگرا و روایی واگرا و پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ (بالای 70
درصد) و پایایی مرکب مورد تایید قرار گرفتء برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزارهای SPSS20 و PLS استفاده شد. یافته های
حاصل از این مطالعه حاکی از تایید فرضیههای پژوهش از طریق مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر و همچنین برازش مناسب
مدل مفهومی پژوهش میباشد. نتایج به دست امده بیانگر این است که مشتری مداری به شرکتها کمک میکند تا عملکرد خود
را ارتقا دهند. تاثیرات تعدیلگر رهبری اخلاقی و شدت رقابت نشان میدهد که عدم وجود رهبری اخلاقی میتواند برای شرکت های
فعال درمحیطهای کم رقابت مضر باشدء به علاوه» رهبری اخلاقی تاثیر مثبت در محیطهای رقابتی دارد و به شرکتها کمک می
کند تا در محیطهای رقابتی عمل کنند و مزایای مشتری مداری را بهتر درک کنند.
ملخص الجهاز:
بررسي رابطه مشتري مداري با عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش تعديل کننده رهبري اخلاقي و شدت رقابت در شرکت هاي توليدي استان خوزستان دکتر جهانبخش رحيمي باغملک ١*، امين ترک ٢ ١.
com چکيده هدف از انجام اين پژوهش بررسي رابطه مشتري مداري با عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش تعديل کننده رهبري اخلاقي و شدت رقابت در شرکت هاي توليدي استان خوزستان مي باشد.
لذا در اين پژوهش محقق به دنبال يافتن پاسخ اين سوال است که آيا مشتري مداري با عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش تعديل کننده رهبري اخلاقي و شدت رقابت در شرکت هاي توليدي استان خوزستان رابطه دارد؟ مباني نظري پژوهش مشتري مداري مشتري مداري عبارت است از فرايند جلب رضايتمندي مشتري، وفادار کردن مشتري، جذب و نگهداري مشتري، شناخت و ذب و حفظ مشتري، جلب اطمينان مشتري، احترام و نگهداري متشري، به عبارت ديگر مشتري مداري عبارت است از تلقي مشتري از برآورده شدن خواسته ها و انتظارات مشتري، يا سنجش اين که مشتري چه مقدار احساس برآورده شدن انتظارات خود را دارد (مرجاني و مسافر خورجستاني، ١٣٩٦: ٦).
چون مقدار معني داري بدست آمده کوچکتر از سطح معني داري مورد نظر تحقيق مي باشد (٠٠٥>P )، بنابراين نتيجه گرفته مي شود « رهبري اخلاقي رابطه بين مشتري مداري و عملکرد شرکت را در شرکت هاي توليدي استان خوزستان تعديل مي کند ».
29 orientation and firm performance: The joint moderating effects of ethical leadership and competitive intensity, Journal of Business Research, 100 (2019) 111–121.
34 exchange perspective on why and when ethical leadership foster customer-oriented citizenship behavior, International Journal of Hospitality Management, 70 (2018); 1–8.
35 organizational performance: A survey on telecommunication ٢٥٦ بررسي رابطه مشتري مداري با عملکرد شرکت ...