خلاصة:
زمینه و هدف: هدف پژوهش، بررسی میزان رضایتمندی ارباب رجوع نسبت به خدمات ارائه شده در کلانتریهای استان بوشهر بود. با استفاده از روش نمونهگیری غیرتصادفی در دسترس، تعداد 256 نفر از مراجعین کلانتریهای استان بوشهر بهعنوان نمونه انتخاب گردیدند.
روش: ابزار پژوهش شامل مقیاس محققساخته نظرخواهی مبتنی بر سه زیر مقیاس پاسخگویی، مشاوره و آموزش همگانی و خدمات پلیس قضایی براساس دستورالعمل معاونت طرح و برنامه ناجا (1391) بود. پس از محاسبه روایی و پایایی ابزار و توزیع بین نمونه، داده ها با استفاده از روش های آماری تحلیل واریانس اندازهگیری مکرر، تی تست مستقل و تحلیل واریانس یکطرفه تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها و نتایج نتایج نشان داد که: پاسخگویی و خدمات پلیس قضایی در کلانتریهای استان بوشهر از سطح کفایت قابل قبول بالاتر بوده و در حد مطلوب میباشد. مشاوره و آموزش همگانی از سطح کفایت قابل قبول بالاتر بوده و از سطح مطلوب پایینتر میباشد. میزان رضایت ارباب رجوعها از انواع خدمات ارائه شده به ترتیب اولویت عبارتند از: پاسخگویی، خدمات قضایی و مشاوره و آموزش همگانی. تفاوت معناداری بین میزان رضایت ارباب رجوعهای زن و مرد و ارباب رجوع با سنین مختلف از خدمات پلیس قضایی وجود ندارد. بین میزان رضایت ارباب رجوعهای شاکی و متشاکی از خدمات پلیس قضایی تفاوت معناداری وجود دارد. بین میزان رضایت ارباب رجوعهای زن و مرد و ارباب رجوع با سنین مختلف از مشاوره و آموزشهای همگانی تفاوت معناداری وجود ندارد. بین میزان رضایت ارباب رجوع های شاکی و متشاکی از مشاوره و آموزشهای همگانی تفاوت معناداری وجود دارد. بین میزان رضایت ارباب رجوعهای زن و مرد، ارباب رجوع با سنین مختلف و شاکی و متشاکی از نحوهی پاسخگویی کارکنان تفاوت معناداری وجود ندارد.
The purpose of the study was to assess the satisfaction of the clients with the services offered in the hospitals of bushier province. Using a non-random sampling method, 256 patients in the hospitals of bushier province were selected as samples. The research instrument consisted of a researcher-made questionnaire scale based on three subscales of accountability, counseling and public education, and the judicial police service, based on the guidelines of the Assistant Director of police Plans and Plans (2012). After calculating the validity and reliability of the tool and distribution among the samples, the data were analyzed using repeated measures ANOVA, independent T test and one way ANOVA. The results showed that: The accountability and judicial police services in the station of bushier Province have a higher acceptable level of admission and are optimal. General counseling and education is higher than the acceptable level and is lower than the desired level. The degree of customer satisfaction from the types of services offered in priority order are: accountability, judicial services and counseling and public education. There is no significant difference between the satisfaction of male and female clients with clients of different ages from judicial police services. There is a significant difference between the satisfaction of complainants and those of the police services. There is not a significant difference between counseling and general education among the satisfaction of men and women clients with clients of different ages. There is a significant difference between the satisfaction of complainants and those who are in charge of counseling and general education. There is no significant difference between the satisfaction of the clients of women and men, the clients with different ages and the complainant, and the manner in which they respond to the employees.
ملخص الجهاز:
جدول شماره (٦): مقايسه ي ميزان رضايت ارباب رجوع هاي شاکي و متشاکي از خدمات پليس قضايي کلانتريهاي استان بوشهر ارباب رجوع تعداد ميانگين انحراف استاندارد مقدار t درجه آزادي سطح معنيداري شاکي ١٣٢ ٤/٠٦ ٠/٦٤ ٢/٨٣ ٢٤٦ ٠/٠٠٥ متشاکي ١١٦ ٣/٨٢ ٠/٧٠ ٦=آيا تفاوت معناداري بين ميزان رضايت ارباب رجوع هاي زن و مرد از آموزش هاي همگاني کلانتريهاي استان بوشهر وجود دارد ؟ به منظور پاسخ دهي به اين پرسش ، داده هاي مربوطه با استفاده از روش آماري آزمون تي مستقل تحليل گرديد که نتايج آن در جدول شماره (٧) ارائه شده است .
جدول شماره (٩): مقايسه ي ميزان رضايت ارباب رجوع هاي شاکي و متشاکي از مشاوره و آموزش هاي همگاني کلانتريهاي استان بوشهر ارباب رجوع تعداد ميانگين انحراف استاندارد مقدار t درجه آزادي سطح معنيداري شاکي ١٣٣ ٣/٩٧ ٠/٦٨ ١/٩٣ ٢٤٧ ٠/٠٥ متشاکي ١١٦ ٣/٨٠ ٠/٦٩ ١٠-آيا تفاوت معناداري بين ميزان رضايت ارباب رجوع هاي زن و مرد از نحوه ي پاسخگويي کارکنان در کلانتريهاي استان بوشهر وجود دارد؟ به منظور پاسخ دهي به اين پرسش ، داده هاي مربوطه با استفاده از روش آماري آزمون تي مستقل تحليل گرديد که نتايج آن در جدول شماره (١٠) ارائه شده است .