خلاصة:
هدف این تحقیق رابطه مهارتهای ارتباطی با هوش فرهنگی و طبقه بندی مدیران ورزشی میباشد. از این رو این تحقیق از نوع تحلیلی و مدل یابی میباشد که به روش پیمایشی انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش را مدیران ورزشی استان اصفهان تشکیل دادند. حجم جامعه آماری این پژوهش 550 نفر میباشد. 207 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق به صورت تصادفی طبقهای - خوشهای انتخاب شد. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد. ابزار اندازهگیری پژوهش شامل پرسشنامههای اطلاعات فردی، مهارتهای ارتباطی (81/0)، پرسشنامه هوش فرهنگی (85/0) و پرسشنامه محقق ساخته طبقه بندی مدیران (86/0) بود. روش آماری توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL استفاده شد. نتایج نشان میدهد که بین مهارتهای ارتباطی، هوش فرهنگی و طبقه بندی مدیران ورزشی رابطه معنی داری وجود دارد، ضمن اینکه مدل پیشنهادی تحقیق از برازش مناسبی برخوردار بود (037/0RMSEA=، 912/0 GFI=، 902/0 AGFI=). از این رو لازمة برنامه ریزی صحیح در این سازمانها برای ارتقای مهارتهای ارتباطی و هوش فرهنگی برای مدیران ورزشی به عنوان افراد اثر گذار در این سازمانها ضروری است. از آنجا که درصد قابل توجهی از مدیران ورزشی اصفهان به سمت مدیران تقلیدی و سفیر تمایل دارند، لذا مسوولین باید راهبردهایی مناسبی در انتخاب افراد مناسب برای پستهای مدیریتی داشته باشند چرا که به نظر میرسد با مدیران تحلیلگر و شهودی بهتر میتوان چشم انداز روشن تری برای ورزش استان متصور بود.
Objective: The purpose of this study was Structural equation modeling of relation between communication skills with cultural intelligence and classifies sport managers in Isfahan Province.
Methodology: Descriptive study was conducted through a survey. The study population consisted of Isfahan’s Sport Managers. In this research 550 sport manager’s as a population was considered. 207 As the population was selected from Statistical population. Measuring instruments consisted of demographic questions, Barton G. The reliability of communication skills (0.81), cultural intelligence questionnaire was (0.88) and reliability of classify sport managers questioner was (0.84). Statistical methods included analysis of both descriptive and inferential statistics using SPSS software and software LISREL and structural equation modeling was performed to assess the relationships between variables.
Results: The results show that the communication skills and cultural intelligence and classify sport managers, there are significant relationship, the output shows the application of structural equation model is appropriate
(RMSEA=0.037 ، GFI=912. ،AGFI=0.902).
Conclusion: Hence the required proper planning in order to improve their communication skills and cultural intelligence organizations for sports managers in these organizations is effective as ever. Because of the significant aims of the athletic directors, managers tend to imitate and Ambassador Therefore, the authorities have the right people in the suitable strategy for post management have, Because it seems intuitive managers and analysts can better brighter prospects for the exercise of the imagination. The general conclusion of the present study is that the variables of communication skills, cultural intelligence and classification of sports managers showed that the rate of all these variables in sports organizations is moderate. These cases indicate a weakness in communication skills and cultural intelligence of sports managers. In other words, because managers do not have good communication and interpersonal skills, they ignore the role of employees in decisions, do not encourage people to communicate in the organization, do not organize well in line with the goals of the organization and thus Measures have lowered the level of job satisfaction among employees. Since a significant percentage of sports managers tend to imitate managers and ambassadors, it should be noted that officials should adopt appropriate management strategies in order to achieve the optimal level of communication indicators and cultural intelligence in the selection. Suitable people to pay special attention to different levels of management positions, because it seems that with the presence of analytical and intuitive managers, a clearer vision for sports can be imagined.
ملخص الجهاز:
يافته ها: نتايج نشان ميدهد که بين مهارت هاي ارتباطي ، هوش فرهنگي و طبقه بندي مديران ورزشي رابطه معنيداري وجود دارد، ضمن اينکه مدل پيشنهادي تحقيق از برازش مناسبي برخوردار بود(٠٠٣٧=RMSEA، ٠٩١٢=GFI، ٠/٩٠٢ =AGFI).
از جمله مشکلاتي که مديران در سازمان هاي ورزشي کمتر به آن توجه دارند، توجه ويژه به مهارتهاي ارتباطي از جمله مهارت کلامي مي باشد چرا که بيشترين مهارتي که توسط افراد در فرايند ارتباطات استفاده مي شود مهارت گفتاري است ، ضمن اينکه دارا بودن مهارت شنودي کمک زيادي به فرايند ارتباط موثر کرده ، همچنين بايد توجه داشت که مهارت هاي بازخوردي به مديران ورزشي کمک ويژه اي جهت تحليل بهتر در درک معاني و مفاهيمي ارتباطات مي کند.
در همين رابطه بر اساس تحقيقات انجام شده بين هوش فرهنگي و مولفه هاي آن (فراشناختي، شناختي، انگيزشي، رفتاري ) با بهره وري مديران رابطه مثبت و معني دار وجود دارد(٢٠١١ ,Ghaderi &Hoseini Nasab )، ضمن اينکه بين هوش با اثر بخشي گروهي رابطه وجود دارد(٢٠١٠ ,Khani &Etebaryan, .
هدف از اين تحقيق جويا شدن ساختار حوزه ، مهارت هاي ارتباطي و هوش فرهنگي و افزايش فهم از حوزه هاي مربوط به نگرش مديريت و طبقه بندي مديران ورزش استان در راستاي ارتباط موثر و اثربخشي سازماني مي باشد.
از اين رو هدف اين تحقيق ارايه مدل معادلات ساختاري رابطه بين مهارت هاي ارتباطي و هوش فرهنگي و نقش آن بر طبقه بندي مديران سازمانهاي ورزشي استان اصفهان مي باشد.
(2012) Structural equation modeling of relationship and interpersonal communication on organizational effectiveness between sport managers.