ملخص الجهاز:
نمیدانند از آن ها چه انتظاری میرود و یا رهبران انتظار ندارنـد کـه آن هـا در واقـع وظـایف مدیریت دانش را انجام دهند̀ راه حل ́ از طریق تعین اهداف و اندازه گیری درست آن هـا، پرداخـت پـاداش و نشـان دادن انگیزه های مثبت ، به افراد انگیزه دهید̀ رهبران باید اهداف مدیریت دانش را تعین و ابـلاغ کنند، پیشرفت کارکنان را در راستای اهداف در نظر گرفته بررسی کرده ، بـرای کارکنـان الگـوی انگیزشی ارائه و از آن ها تقدیر نمایند̀ (به تصویر صفحه رجوع شود) ۵ ̻ ایجاد یک چشم انداز برای چگونگی عملکرد مدیریت دانش و تلاش بیوقفه بـرای تحقـق این چشم انداز́ چشم انداز نهایی مدیریت دانش به درستی تعریف نشده ، قانع کننده نیست و یا به شکل ضعیف مشخص شده است ̀ چرایـی مـدیریت دانـش و نحـوه عملکـرد آن بـرای کارکنان مشخص نیست ̀ راه حل ́ چشم انداز روشنی برای نحوه عملکرد مدیریت دانش تهیه و تـدوین نما˻ـد؛ سـپس برای دستیابی به این چشم انداز، مولفه های مرتبط با کارکنان ، فرآیند و فناوری را پیاده سـازی کرده و به طور مداوم بهبود بخشید و تکرار کنید̀ (به تصویر صفحه رجوع شود) ۶̋تعریف درست مدیریت دانش ́ باید به وضوح نشان دهید که مزایا مدیریت دانش نسـبت به گزینه های موجود چیست و پاسخ به این سوال مهم کارکنان که مدیریت دانش چه مزایایی برای من دارد؟ اگر آگاهی کافی نسبت به موارد استفاده از مـدیریت دانـش و مزایـای آن در کارکنان وجود نداشته باشد، ممکن است این کار منجر به درخواست های مبهمی شود و نتایج جذابی به ارمغان نیاورد̀ راه حل ́ از کارکنان بخواهید برای کارهای خاصی که انجام میدهنـد از تکنیک هـای مـدیریت دانش استفاده کنند؛ مانند به اشتراکگذاری تجارب ، مطرح نمودن پرسش ها، یافتن پاسخ های مناسب ، ارائه پیشنهادات ، اطلاع رسانی و غیره ̀ در مورد روش ها و ابزارهای کـه جهـت انجـام بهتر کار پیشنهاد میشود، با یکدیگر گفتگو کنید̀ ۷ ̋واداشتن کارکنان برای درخواست کمک از دیگر همکـاران ́ کارکنـان تمـایلی بـه درخواسـت کمک در جمع و یا تماس با افراد دیگر سازم جهت حل مشـکل خـود ندارنـد̀ آن هـا تـرجیح میدهند در سکوت رنج بکشند، تا اینکه ضعف دانش خود در یک موضوع را در معرض دیـد دیگران قرار دهند؛ یا مورد انتقاد، سرزنش و تمسخر قرار گیرند!