ملخص الجهاز:
"افزون بر این به توجهاتش بر جزئیات تأکید دارم،در فصل پایانی گوزنها بعد از آنکه سید وارد حیاط میشود تا قدرت را متقاعد کند،بند رختی را برای عبور از زیر آن با دست بالا میبرد،موارد اینچنین در سینمای دنیا و در آثار فیلمسازان بزرگ توجه به جزئیاتی به شمار میآیند که در عین بیاهمیتی در خلق فضای موردنظر فیلمساز کارآیی ویژهای دارند.
سینمای کیمیایی نه به شکلی که بتوان آگاهی فیلمساز از جریانهای انتقادی و مباحث تئوریک را از آن استنتاج کرد بلکه به دلیل همان سر منشأ اصیل (سینمای آمریکا)کمابیش خود را از این صدمه به دور نگه داشته است و تا سرب(1368)نیز اینقدرت را به نحوی حفظ میکند.
اما موارد دیگر نیز وجود دارد،دوربین کیمیایی گاه به عناصر نزدیک میشود و به آنان معنا میبخشد،پاشنه بالا کشیدن قیصر میتوانست از این دست باشد که بخاطر اغراق و تکرار از بین میرود."