خلاصة:
این تحقیق،تحقیقی روایی است که به انگاره تحقیقات کیفی و تفسیرگرانه تعلق دارد.منبع داده هاي این تحقیق ،
خاطرات مدت تدریس آموزگاري معلمی در مدرسه است که به صورت روزانه در تمام سال تحصیلی نوشته شده است.به
طور کلی انسان دوست ندارد رفتارش مورد آزمایش قرار گیرد به این دلیل در موقعیت آزمودن دچار اضطراب می شود.یکی
از عوامل شکست امتحان ترس از عدم آشنایی دانش آموزان ،شرای ط ،نحوه بر گزاري امتحان می باشد و عامل دیگر سخت
گیري آموزگاران است. در این تحقیق با استفاده از روایت هاي یک معلم درطول خدمتش در مدرسه ي متوسطه بررس ی
شده است.اضطراب یک ناراحتی دردناک ذهنی است و از ویژگی هاي مهم آن ترس و ناراحتی است که راه فرار ندارد و
اضطراب ناشی از این عوامل است. ولی تفاوتهاي مشخصی با آن دارد .اضطراب معلول تخیل است.این تحقیق به بررسی علل
اضطراب و نگرانی در دانش آموزان می پردازد.هدف این تحقیق بررسی علل بوجود آمدن این اضطراب بر روي دانش اموزا ن
بااستفاده ازروایت هاي معلم است.