ملخص الجهاز:
"به همین ترتیب دوریس(فرانسیس مکدورمند)همسر (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1-راجر دیکینز:«وقتی کوئنها به فیلم فکر میکنند،کلیت آن را در نظر میگیرند،به خاطر همین وقتی آن را مینویسند، مطمئنم آن را سیاه و سفید میبینند.
فیلم به شیوهء سیاه و سفید فیلمبرداری شده،تدوین و میکس آن بسیار ناب و کوبریکی است:مثل رد دود سیگار که به نرمی به حیاط پشتی میرود، آنجا که زنجره آواز میخواند؛سایه روشن نور از میان برگ درختان،وکیل تونی شالوب که به هنگام ارائه مدارک جعلی درون برشی از نور قرار میگیرد،و قالپاق به پرواز درآمده که در حال پرواز به یک UFO تبدیل میشود-یک موشک D -3 از پارانویای خارج از متن فیلم،که دوریس و بیگ دیو را از بین میبرد و آن نردلینگر را دیوانه میکند ولی به آرامش و خونسردی اد خدشهای وارد نمیسازد،حتی وقتی که محکوم میشود.
اگر فیلم نوآرهای کلاسیک پرجنبوجوش و پرتلاطمند، همین دلیلی برای ساخته شدن«مردی که آنجا نبود»است، فیلمی که برای پرداختن به این جنبههای فیلم نوآر بسیار (به تصویر صفحه مراجعه شود) 4-در مورد نورپردازی فیلم باید بگویم که با رنگمایه سروکار دارید،بنابراین در استفاده از نور مستقیم بسیار دقت میکردم،و در بعضی جاها از نور دورهای کمک میگرفتم،کاری که معمولا در فیلمبرداری سیاه و سفید انجام نمیدهم.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) 5-«نمیدانم چقدر آگاهانه تحت تأثیر فیلمهای سیاه و سفید دهه 40 بودم، گو اینکه فیلمهای کمی از آن دوره دیدهام.
» (به تصویر صفحه مراجعه شود) 6-این یکی از نماهای محبوب ماست،به خصوص وقتی به کارهایی که برای آن کردیم فکر میکنم."