خلاصة:
در سالهای اخیر، اهمیت نقش داراییهای نامشهود در اثربخشی فعالیتها، خلق و بقای عملکرد مالی کسب و کارها در سطح صنایع مختلف بر همگان آشکار شده است. چیزی که اندازهگیری نشود، مدیریت نشده است، این یک جمله معروف مدیریتی است. در واقع، هیچ کسبوکاری وجود نخواهد داشت مگر اینکه سازمانها به طور پیوسته سلامت و ثبات خود را با استفاده از معیارهای عملکرد برند اندازه بگیرند. در این راستا تاثیر خصوصی بر وفاداری فروشگاهی مشتریان (شرکت تجارت (محمود)) مورد بررسی قرار میگیرد. یافته ها نشان می دهد که محرکهای اقتصادی، ویژگیهای خرده فروشی و وفاداری خصوصی با وفاداری بالای مشتریان به فروشگاه تاثیر مستقیم و معنادار دارد.
ملخص الجهاز:
کیفیت ادراک شده بعد دیگر ارزش ویژه برند است که در نهایت مشتریان را وادار میکند تا یک محصول یا خدمت را برای خرید انتخاب کنند (زئیتهمل و همکاران، 1996).
از آنجایی که ویژگیهای مهم یک محصول به وسیله افراد انتخاب میشوند و این افراد هستند که استانداردهای محصولات را با هم مقایسه میکنند (بالداف و همکاران، 2003) 3- تعریف عملیاتی متغیر ها 3-1- ویژگی های فروشگاهی ویژگی های فروشگاهی به نوعی جلوه های بصری مشتریان را هدف دارد که در نهایت به وفاداری فروشگاهی مشتریان منجر میگردد و به صورت زیر می باشند: - محیط و ظاهر - راحتی فروشگاه - کارکنان - طراحی - کیفیت خدمات - گروه های اجتماعی 3-2- محرک های اقتصادی مواردی که به مسائل مالی و اقتصادی بر میگردد و در نهایت با تصمیمات درست اقتصادی مدیران ارشد منجر به وفاداری مشتریان فروشگاهی می شود و به صورت زیر می باشند : - سیاست های قیمت گذاری - هزینه های فروشگاهی - هزینه های سوئیچینگ - پروموشن فروشگاه 3-3- برچسب خصوصی برچسب خصوصی خود در وفاداری فروشگاهی مشتریان مؤثر است و دارای ویژگی های مختص خود می باشد که این ویژگی ها بر وفاداری برچسب خصوصی و در نهایت بر وفاداری مشتریان تاثیر گذار است و به صورت زیر می باشد: - تصویر برند فروشگاهی - اعتماد برچسب فروشگاهی - کیفیت برچسب فروشگاهی - قیمت برچسب فروشگاهی دهههای گذشته بازاریابی بر جنبههای فیزیکی محصولات و خدمات مثل مزایا، قیمت، در دسترس بودن و کیفیت محصولات تاکید میکرد (مسکارنهاس و همکاران ، 2006)؛ ولی امروزه، محققان بازاریابی بر این مسئله تاکید میکنند که بازاریابی باید کانون تمرکز خود را تغییر دهد و بر عناصری مثل مدیریت ارتباطات (بری، 1995) و ایجاد ارزش (وبستر، 1994) تمرکز کند.