خلاصة:
هر انسان به برقراری تعامل با دیگران نیاز دارد. انسان موجودی اجتماعی است و یکی از ویژگیهای آن زندگی کردن با دیگران و برقراری تعامل با آنهاست. برقراری تعامل با دیگران یک نیاز است. تعامل انسانی به مطالعه رفتار انسانها در محیط سازمان با سایرین میپردازد تا در نهایت نتایج کار سازمان بهبود یابد. هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین شیوههای تعامل با توسعه روابط انسانی کارکنان شهرستان نهاوند بود. این پژوهش از نظر نوع، توصیفی-همبستگی، از نظر زمان، مقطعی، به لحاظ ماهیت، کاربردی و از منظر وسعت، پهنانگر است. جامعۀ آماری پژوهش، کلیه کارکنان مدارس شهرستان نهاوند میباشند که تعداد آنها حدود 1800 نفر بود و تعداد 317 نفر از آنان بهعنوان حجم نمونه انتخاب شدند. در گردآوری دادهها از روش توزیع مجازی پرسشنامه فردبهفرد استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط افراد خبره تایید و پایایی آن 83/ 0 به دست آمد. تجزیهوتحلیل حاصل از این پژوهش نیز با استفاده از نرمافزار spss در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفت. نتایج نشان داد تمامی شیوههای تعامل با توسعه روابط انسانی کارکنان شهرستان نهاوند رابطه مثبت و معناداری دارند.
Every human being needs to interact with others. Man is a social being and one of its characteristics is living with and interacting with others. Interacting with others is a necessity. Human interaction studies the behavior of human beings in the organization with others in order to ultimately improve the results of the organization. The purpose of this study was to investigate the relationship between interaction methods with the development of human relations of Nahavand employees. This research was descriptive-correlative in terms of type, cross-sectional in terms of time, practical in terms of nature and broad in terms of scope. The statistical population of this study was all employees of Nahavand city. The statistical population of the study is all employees of schools in Nahavand city, whose number was about 1800 people, of which 317 people were selected as the sample size. In data collection, the virtual distribution method of individual questionnaire was used. The validity of the questionnaire was confirmed by experts and its reliability was 0.83. The analysis of this study was performed using SPSS software at both descriptive and inferential levels. The results showed that all methods of interaction with the development of human relations of Nahavand employees have a positive and significant relationship
ملخص الجهاز:
بـزرگ تـرین وظیفـه رهبـران آموزشی که در حوزه آموزش وپرورش شهرسـتان نهاونـد بایـد موردتوجـه قـرار گیـرد تشـخیص ایـن 74 بررسی نقش راهبرد شیوه های تعامل مؤثر در توسعه و پیشرفت روابط انسانی در کارکنان مدارس شهرستان نهاوند تفاوت ها و احترام به آن ها و زمینه سازی برای شـکوفایی و رشـد آن هاسـت کـه همـان توسـعه روابـط انسانی خوب و سازنده است .
محاسبه پایایی سؤالات مربوط به پرسشنامه پژوهش {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} تجزیه وتحلیل حاصل از این پژوهش با استفاده از نرم افزار spss در دو سطح توصیفی و اسـتنباطی 80 بررسی نقش راهبرد شیوه های تعامل مؤثر در توسعه و پیشرفت روابط انسانی در کارکنان مدارس شهرستان نهاوند انجام شده است .
ضریب همبستگی برای فرضیه ١ {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 82 بررسی نقش راهبرد شیوه های تعامل مؤثر در توسعه و پیشرفت روابط انسانی در کارکنان مدارس شهرستان نهاوند فرضیه ١: بین شیوه همدلیگرا با توسعه روابط انسـانی، میـان کارکنـان مـدارس شهرسـتان نهاونـد رابطه معناداری وجود دارد.
این جدول نشان میدهد 83 پژوهش های پیشرفت : سیستم ها و راهبردها، سال دوم ، شماره ٣، پاییز ١٤٠٠ که مقدار سطح معنیداری، ٠/٠٠٠ میباشد که نشان میدهد سطح معنیداری برای متغیرهای به دسـت آمده کمتر از ٠/٠٥ است و این بدان معناست که بـین متغیرهـای شـیوه حمایـت گـرا بـا توسـعه روابـط انسانی میان کارکنان مدارس شهرستان نهاوند رابطه معناداری وجود دارند.
Combs بررسی نقش راهبرد شیوه های تعامل مؤثر در توسعه و پیشرفت روابط انسانی در کارکنان مدارس شهرستان نهاوند فرضیه ٥: بین شیوه عادلانه گرا با توسعه روابط انسـانی، میـان کارکنـان مـدارس شهرسـتان نهاونـد رابطه معناداری وجود دارد.