خلاصة:
هدف: به منظور موفقیت در محیط رقابتی کسب و کار امروز، یک شرکت باید یک استراتژی تجاری روشن داشته باشد که توسط سایر استراتژیهای سازمانی پشتیبانی میشود. در حالی که مطالعات قبلی استدلال میکنند که همسویی استراتژیک عملکرد شرکت را افزایش میدهد، همسویی استراتژیک شامل عوامل متعدد یا جهتگیری استراتژیک شرکتها توجه کمی را به خود جلب کرده است. این مطالعه تاثیر عملکرد همسویی استراتژیک سهگانه را در بین استراتژیهای کسبوکار، فناوری اطلاعات و بازاریابی بررسی میکند و به طور همزمان جهتگیری استراتژیک شرکتها را در نظر میگیرد. روش: پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری سطوح مدیریت و کارشناسان شرکتهای دانش بنیان پارک زیست فناوری خلیج فارس که حجم نمونه 124 نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه اقتباسی که روایی و پایایی آن تائید شده موردسنجش قرارگرفته است. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها جمعیت شناختی و استخراج شاخصهای مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیهوتحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart3 استفادهشده است. یافتهها: گرایش استراتژیک تجاری، استراتژیک فناوری اطلاعات و استراتژیک بازاریابی بر عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همسویی استراتژیک سهگانه تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت دارد. نتیجهگیری: این پژوهش به درک مدیران از نحوه همراستایی استراتژیهای تجاری، فناوری اطلاعات و بازاریابی برای بهبود عملکرد شرکت کمک شایان میکند.
ملخص الجهاز:
اين مطالعه تأثير عملکرد همسويي استراتژيک سه گانه را در بين استراتژي هاي کسب وکار، فناوري اطلاعات و بازاريابي بررسي مي کند و به طور همزمان جهت گيري استراتژيک شرکت ها را در نظر مي گيرد.
بر خلاف مطالعات قبلي که برترازبندي دو به دو متمرکز بود ، اين مطالعه معتقد است که همسويي سه گانه ميان استراتژي هاي تجارت ، فناوري اطلاعات و بازاريابي مي تواند عملکرد شرکت را به طور قابل توجهي افزايش دهد.
همچنين با استفاده از نظريه پيکربندي و با هدف شناسايي متناسب با عوامل مختلف ، اين مطالعه همسويي بين جهت گيري هاي استراتژيک کسب و کار ، فناوري اطلاعات و بازاريابي را بررسي مي کند.
" اين مطالعه ، با استفاده از نظريه اقتضايي و نظريه پيکربندي ، تأثير عملکرد همسويي استراتژيک سه گانه در ميان استراتژي هاي تجاري ، فناوري اطلاعات و بازاريابي بطور همزمان بررسي مي کند.
اين تحقيق به ادبيات همسويي استراتژيک و درک مديران از چگونگي همسويي استراتژي هاي تجاري ، فناوري اطلاعات و بازاريابي براي بهبود عملکرد شرکت کمک مي کند (٢٠٢٠) .
با تجزيه و تحليل و بررسي انواع مدلهاي ارائه شده در حوزه مبناني نظري تحقيق مدل ٢٠٢٠),Al-Surmi, Caoa and Duan به دليل شمول و در برداشتن کليه سازه هاي تحقيق و نزديکي به هدف کلي تحقيق " تاثير گذاري رويکرد استراتژيک تجاري ، فناوري اطلاعات و بازاريابي بر عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش ميانجيگري سه گانه همسان سازي استراتژيک " از تحقيق آنها بهره گرفته شده است .