خلاصة:
مقدمه و هدف: در تفکرات پست مدرن فراروایتها نفی میشوند و هیچ گونه حقیقت ازلی و ابدی وجود ندارد که به مثابه آن یک آرمان بر زندگانی بشر حکم کند. آنها اخلاق را نسبی میدانند و معتقدند تمام ارزشها از جمله ارزشهای دینی محصول انسان روشنفکر است و واژههایی نظیر حقیقت را باید کنار گذاشت. در تئوری نوین (مدرن) تاکید برتاثیرات رهبری و مطالعه جایگاه قانونی رهبر در بوروکراسی مد نظر است، اما در فرانوین تمرکز بر چگونگی فرایند رهبری است. در سازمانهای آموزشی عصر پست مدرنیسم، تمرکز بر توانمند سازی نیروی انسانی است. هدف از انجام این پژوهش واکاوی فرصتها و تهدیدات پست مدرنیسم از منظر اخلاق و ارزشهای دینی با تاکید بر دلالتها برای مدیران آموزشی است. روش به کار رفته در این پژوهش نظری رویکرد کیفی تحلیلی – انتقادی و استفاده از روش نظام مقولهای استقرایی است. دین و ارزشهای دینی و اخلاقی و بازگشت به امور ثابت میتواند عامل مهم برای رهایی پست مدرن از این مشکلات باشد. در سازمانهای آمورشی، معلمان در انگیزه دهی، تسهیل جریان یادگیری، و تسهیل خلاقیت دانش آموزان نقش اساسی دارند. پست مدرنیسم، با داشتن دو ابزار شالوده شکنی و نظری پردازی خود انعکاسی و بنابراین با به چالش کشاندن چگونگی برنامه درسی مدرنیسم، بر تنوع رشتههای درسی، توجه به برابری و تفاوتها، بازتولید قدرت مسلط بر جامعه و تاثیر فناوریهای نوین در برنامه درسی تاکید میکند که پاسخگوی نیازهای فراگیران در عصر کنونی (پست مدرنیسم) بشمار میآیند. وظایف اخلاقی انسانها در پیشگاه خداوند تغییر ناپذیر هستند و در حالی تکلیف محسوب میشوند شاید انسانهای روشنفکر عصر پست مدرن این ایراد را وارد نمایند که این تکالیف سخت و سنگین و اجرای آن برای انسان غیر ممکن است اما باید اشاره کرد که خداوند بر اساس توانایی انسانها برای آنها تکلیف معین میکند. رهبری برای رویارویی با سازمانهای پسانوگرا و افراد جدید نیازمند تحمل متغیر است. تنوع و خلاقیت در زیردستان باید توسط رهبران سازمانها پرورش یابد. علتهای چندگانه، تفکر ارزشی و زیباشناسانه و واقعیتهای سازنده بایستی مورد پذیرش و مبنای تصمیمگیری قرار گیرند.
In cogitatione recenti, metanarrationes negantur et nulla veritas aeterna et aeterna est quae vitam humanam uti idealem potest regere. Mores relativi existimant et omnia bona, etiam religiosa, intellectualia esse oriuntur, verbaque ut veritas repudianda est. Propositum huius inquisitionis est opportunitates et minas recentismi enucleare ex parte valorum ethicorum et religiosorum. Modus adhibitus in hac investigatione theoretica est accessus qualitativus analytico-criticus et usus systematis categorici inductiva. Inventiones ostendunt religionem et religiosam et moralem bona et ad res fixas reverti posse magni ponderis momentum, ut recentem ab his quaestionibus liberaret. res supernaturalis et moralis res ad homines refertur, quae per culturam et communicationem inter homines determinatur. Sed recte res est, quod religio potest esse fundamentum moralitatis ac fideiussoris, religio potest facile condere disciplinas morales et ferro validas. Officia moralia hominum immutabilia sunt coram Deo et, dum considerantur officia, fortasse populus intellectualis recentioris aetatis obicere potest haec difficilia et gravia officia eorumque exsecutionem hominibus impossibilia esse, at sciendum est. Deum ex facultate Hominis munus illis assignare.. In the modern theory, emphasis is placed on the effects of leadership and the study of the legal position of the leader in the bureaucracy, but in Franvin, the focus is on how the leadership process is. In educational organizations of the postmodern era, the focus is on empowering human resources. The purpose of this research is to analyze the opportunities and threats of postmodernism from the point of view of ethics and religious values, emphasizing the implications for educational managers.