ملخص الجهاز:
"دربارهنوع کلاسها نظرشان این است که بعضی ازدرسها اصلا لزوم ندارند که باشند؛ مثلا دررشته بازیگری، دو درس بدن و حرکتتدریس میشود.
جواب ایشان بدین صورت است که بایداساتید از نظر کاربردی بتوانند مفاهیممحفوظشان را به دانشجوها انتقال بدهند واین کار هر کسی نیست.
میپرسم این قضیه انتخاب استادها بهچه صورت است؟ آیا اینجا با بقیهدانشکدهها در این زمینه فرق دارد؟ - روش گزینش استاد در دانشگاه آزادبه دو شکل است.
شما در این باره چه نظری دارید؟ - از نظر مدرک باید بالاتر از لیسانسباشند و تجربیات پیش از دانشگاه آنها برایما خیلی مهم است.
آقای امینی در ادامه صحبتهایشاندرباره آینده بچههای رشته نمایشدانشکده هنر و معماری چنین میگویند:دانشجوی اینجا در دوران تحصیل اگربهترین شانس را بیاورد به سمت تلویزیونکشیده میشود که به نظر من حرام میشودیا دست به دامن نقد و روزنامه میشود کهاین تازه نوع کاربردی شغلهای محدود برایتئاتریهای این دانشکده است.
دوباره به سوال قبلیام برمیگردم ومیپرسم که گزینش استادها تا چه حد دقیقانجام میشود؟ جواب میدهد: علاوه بر دانش، کاربردیبودن علم استاد نیز برای ما مهم است.
یادم میآید با رحمتامینی، آخرین قضیهای که مطرح کردم، اینبود که بالاخره قضیه این خانه کوچکنمایش به کجا میرسد؟ امینی گفت: من قول نمیدهم؛ ولی تمامتلاشمان این است که از اول سال آیندهتحصیلی، این سالن را با اجرای نمایشافتتاح کنیم.
× بعضیها میگویند محدودیت، خلاقیتمیزاید؛ اما در بیابان هنر و معماری هر نوعخلاقیت به این شکل، یک گام نزدیک شدن بههرز شدن و از بین رفتن است."