خلاصة:
فرسودگی شغلی میتواند برای دستگاههای اجرایی هزینههای زیادی ایجاد نماید. عوامل نگرانی کارمندی بر فرسودگی شغلی و شیوه مدیریت اثرگذار است. شیوههای مدیریتی باید فرسودگی شغلی را کاهش دهند. هدف از این پژوهش بررسی رابطه روش مدیریت تضاد و فرسودگی شغلی کارمندان با در نظر گرفتن عوامل نگرانی در دستگاههای اجرایی ایران است. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی- پیمایشی است که در سال 1401 در دستگاههای اجرایی انجام شد. برای انجام تحقیق 190 پرسشنامه تجزیه و تحلیل شد. در این تحقیق 6 فرضیه تنظیم شد. برای بررسی فرضیههای تحقیق از پرسشنامه طیف 5 گزینهای لیکرت استاندارد استفاده شد. یافتهها نشان داد که بین روش مدیریت تضاد و فرسودگی شغلی کارمندان با در نظر گرفتن عوامل نگرانی در دستگاههای اجرایی ایران رابطه معناداری وجود دارد. مدیران باید نگرانی کارمندان را با مدیریت صحیح کاهش دهند.
Job burnout can cause a lot of costs for executive bodies. Factors of employee concern have an effect on job burnout and management style. Management practices should reduce burnout. The purpose of this research is to investigate the relationship between conflict management methods and employee burnout, taking into account the factors of concern in Iran's executive bodies. This is a practical and descriptive-survey research that was conducted in 1401 in the executive bodies. 190 questionnaires were analyzed to conduct the research. In this research, 6 hypotheses were formulated. A standard 5-point Likert questionnaire was used to check the research hypotheses. The findings showed that there is a significant relationship between conflict management method and employee burnout considering the factors of concern in Iran's executive bodies. Managers should reduce employee anxiety with proper management.