خلاصة:
هدف از این تحقیق بررسی ارتباط کیفیت خدمات و آموزش کارکنان با میانجیگری تعهد سازمانی (مطالعه موردی: مجتمع رفاهی، ورزشی و آموزشی نفت محمود آباد) بود. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی بوده و از لحاظ هدف کاربردی است و بر اساس میزان نظارت و درجه کنترل و گردآوری داده ها از نوع تحقیقات میدانی به شمار می رود. جامعه آماری کلیه کارکنان مجموعه آموزشی ورزشی نفت محمودآباد بود که بر اساس جدول مورگان 297 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های کیفیت خدمات (لیو، 2008)، آموزش کارکنان (دهار، 2014) و تعهد سازمانی (OCQ) (آلن و مایر، 1996) با مقیاس پنج ارزشی لیکرت استفاده گردید. برای بررسی تاثی مولفه ها از آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شد. تحلیل ها با استفاده از نرم افزار 22SPSS انجام شد. یافته های تحقیق نشان داد بین درک آموزش کارکنان و زیرمجموعه های آن (درک دسترسی به آموزش، منافع درک شده از آموزش) با تعهد سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ولیکن با درک حمایت آموزشی رابطه معنی داری ندارد. بین آموزش کارکنان با تعهد سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد. بین تعهد سازمانی با کیفیت خدمات رابطه معنی داری وجود دارد.
The aim of this study was Relationship between Service Quality and Training of Employees (Instruction of Personnel) Mediated by Organizational Commitment in Sports and Educational Complex Oil Mahmoud Abad. This research is descriptive-Correlation research and purpose of applied and is the type of field research. The population of all employees was set sports training Mahmudabad oil were selected based on Morgan table as the sample of 297 students. In order to collect data, questionnaires quality of service (Liu, 2008), employee training (Dhar, 2014) and organizational commitment (OCQ) (Allen & Meyer, 1996) was used a Likert scale. The role of mediator was used to determine the structural equation modeling and mediation regression analysis and Pearson test. Were analyzed using the software SPSS22 and application analysis of moment structures (AMOS). The results showed a significant positive correlation exists between the understanding of staff training and its affiliates (perceived access to education, understanding of educational support, perceived benefits of education) and organizational commitment. There is a significant relationship between organizational commitments of Training of Employees. There is a significant relationship between organizational commitment and service quality. The mediating role of organizational commitment will be fully explained by components of the review.
ملخص الجهاز:
کيفيت خدمات , مقايسه آنچه مشتري احساس ميکند که بايد باشد (انتظارات ) با آنچه دريافت داشته است (ادراکات ) است ؛ و تعهد سازماني نيز نگرش درباره وفاداري کارمندان به سازمان و طي فرايند 3 -Hilbert & Lopez 4 -Kotler & Armstrong 5 -Dhar مستمر است که از طريق آن اعضاي سازمان علاقه شان را به سازمان و موفقيت و کارايي پيوسته آن نشان ميدهند.
فراهم آوردن اطلاعات کافي در زمينه محتواي ادراکي کارکنان از فرصت هاي آموزشي و تعهد سازماني ميتواند سازمان ها را در شناسايي زمينه ها و ابعادي که از اين طريق بتوانند کيفيت خدمات ارائه شده به مشتريان را فزوني بخشد و سازمان را از ديگر سازمان ها متمايز سازد ياري مينمايد و از سوي ديگر از اتلاف منابع جلوگيري مينمايد (اسدي و عبدالملکي، ١٣٩٣).
با وجود اين که مطالعات زيادي در مورد اثر آموزش بر عملکرد کارکنان در دانشگاه ها وجود دارد (ابوخليفه ١١ و همکاران ، ٢٠١٣؛ بر١٢، ٢٠١١) و وليکن ارتباط آن با کيفيت خدمات و تعهد سازماني بسيار اندک است .
بنابراين سوال مهمي که محقق تلاش در يافتن پاسخ آن دارد اين است که تا چه حدي تعهد سازماني در ارائه خدمات با کيفيت به مشتريان تاثيرگذار است ؟ آيا تعهد سازماني به عنوان ميانجي ارتباط ميان کيفيت خدمات و آموزش کارکنان موثر است ؟ 9 -Noe 10 -Marchin 11 -AbuKhalifeh 12 -Beer 36 بخش ادبيات و پيشينه تحقيق محقق سال نتايج محسني 1395 بين خودکارآمدي و تعهد سازماني کارکنان با کيفيت خدمات آموزشي رابطـه معنـاداري وجـود دارد و همچنين مولفه هاي ميل به آغازگري رفتار و ميـل بـه گسـترش تـلاش از قـدرت تبيـين بيشتري در پيش بيني کيفيت خدمات آموزشي برخوردار هستند.