خلاصة:
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش مداخلهگری هوش مصنوعی در تاثیر بازاریابی نوین بر عملکرد سازمانهای نوپا میباشد. این پژوهش کاربردی و ازنوع توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش را مدیران و کارشناسان کسب و کارهای نوپا (استارت آپها) که موسس شرکت و یا کارآفرین هستند، تشکیل میدهند که 100 نفر از آنها شناسایی و با استفاده از جدول مورگان، تعداد 80 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بوده و از مدل سازی معـادلات سـاختاری شـامل تحلیـل عـاملی تأییـدی و تحلیل مسیر برای آزمون فرضیهها استفاده شده است. نرم افزارهای بکار رفته جهت تجزیه و تحلیل دادهها، SPSS و Smart-PLS میباشد. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد که بازاریابی نوین با نقش میانجی هوش مصنوعی بر عملکرد سازمان های نوپا تأثیر متوسط، مثبت و مستقیمی دارد. همچنین نتایج بیانگر آن است که: متغیـر استراتژی توسعه اثـری قـوی، مثبـت و معنادار بـر بازاریابی نوین و متغیر استراتژی تنوع اثری متوسط، مثبت و معنادار بر بازاریابی نوین دارنـد. متغیرهای هزینه، تحویل و رسـیدگی، انعطـاف پـذیری و کیفیت، اثری متوسط، مثبت و معنادار بـر عملکرد سازمانی دارند. متغیر برنامه ریزی و مدیریت، اثری قـوی، مثبت و معنادار و نیز متغیرهای تحلیل رفتار مشتریان، فعالیت-های بازاریابی و بهبود تولید محتوا، اثری متوسـط، مثبت و معنادار بر هوش مصنوعی دارند.
The purpose of this research is to investigate the intervention role of artificial intelligence in the effect of new marketing on the performance of start-up organizations. This research is applied and of a descriptive-survey type. The statistical population of the research consists of managers and experts of new businesses (start-ups) who are founders of companies or entrepreneurs, 100 of them are identified and 80 people are selected as a sample using Morgan's table. were randomly selected.The data collection tool was a questionnaire and structural equation modeling including confirmatory factor analysis and path analysis was used to test the hypotheses. The software used for data analysis is SPSS and Smart-PLS.The results of the research show that modern marketing with the mediating role of artificial intelligence has a moderate, positive and direct effect on the performance of start-up organizations. Also, the results show that: the variable of development strategy has a strong, positive and significant effect on modern marketing and the variable of diversity strategy has a moderate, positive and significant effect on modern marketing. The variables of cost, delivery and handling, flexibility and quality have a moderate, positive and significant effect on organizational performance. The variables of planning and management have a strong, positive and significant effect, as well as the variables of customer behavior analysis, marketing activities and improving content production, have a moderate, positive and significant effect on artificial intelligence.