خلاصة:
شهرهای ساحلی از مهمترین شهرهای توریستی دنیا محسوب میشوند که درآمدهای فراوانی را نصیب کشور میکنند. در ایران نیز سواحل شمالی و جنوبی کشور از مقاصد مهم گردشگری بهشمار میآیند، ولی این سواحل مانند مکانهای دیگر دارای امکانات و محدودیتهای خاص خود هستند. هدف این پژوهش، شناخت نقاط ضعف و قوت، فرصت و تهدید گردشگری شهرستان رامسر است تا بتوان راهکار مناسبی را برای توسعه گردشگری در منطقه ارائه داد. روش پژوهش از نوع توصیفی و تحلیلی با تأکید بر نظرات اندیشمندان و کارشناسان مرتبط با فعالیتهای گردشگری است. جمعآوری اطلاعات با استفاده از مطالعات میدانی و مصاحبه با کارشناسان و مسئولان و تکمیل جداول چهارگانه مدل SWOT صورت میگیرد. در نهایت یافتهها در چهار بخش نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت جمعبندی میشود تا بر اساس یافتهها، برنامهریزی راهبردی برای توسعه فعالیتهای گردشگری ساحلی در شهرستان رامسر ارائه شود.
Coastal cities, are including cities that have high potential and the most important tourist cities in the world that well set up a great portion of these revenues to the country. the northern and southern coasts of Iran's are also the most important tourist destinations; But the beaches as well as other places have their own features and limitations of; But this coast as well as other places that have their own features and limitations to the study of the possibilities and limitations can be a good strategy for tourism development in the area offered. The methods of searcher descriptive and analytical emphasis on the opinions of scholars and experts associated with tourism coastal activities are Data collected from field studies and interviews with experts and authorities and complete the SWOT model is done in four tables. Finally, the findings in four weaknesses, strengths, threats and opportunities is to summarize the findings based on strategic planning for development of tourism activities in the coastal city Ramsar to be provided.
ملخص الجهاز:
در نهایت یافته ها در چهار بخش نقاط ضعف ، قوت، تهدید و فرصت جمع بندی می شود تا بر اساس یافته ها، برنامه ریزی راهبردی برای توسعه فعالیت های گردشگری ساحلی در شهرستان رامسر ارائه شود.
از آنجایی که در جهان امروز با توجه به پیشرفت های مهمی که در جامعه صورت گرفته مردم برای گذران اوقات فراغت با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند و با توجه به علایق شخصی خود دست به سفر به مناطق مختلف میزنند؛ بر این اساس گردشگری یک صنعت بسیار بزرگ است که به سرعت رشد مییابد و میتواند به عنوان ابزاری تنوعبخش در اقتصادیهای محلی مورد استفاده قرار گیرد و اغلب در نواحی دورافتاده حاشیه ای که از نظر تنوع و فرصت های صادرات با تنگنا مواجه هستند، توسعه یابد.
1 -Günay Kocasoy جدول شماره ١: خلاصه ای از پژوهش های مرتبط با گردشگری ساحلی و گردشگری به روش SWOT عنوان پژوهشگران سال و مکان نتایج نتایج نشان میدهد که این منطقـه بـه دلیـل قرارگیری در راه بین المللی ایران و کردسـتان پیرانشهر، راهبرد برنامه ریزی منطقه ای عراق، هم جواری با بقیه شهرستانها و داشتن قادری و همکاران آذربایجان گردشگری با تکنیک swot موقعیت مناسب تـاریخی، فرهنگـی، انسـانی، 1390 تجاری از پتانسیل هـای بـالایی بـرای جـذب گردشگر برخوردار است نتایج پژوهش نشان میدهـد وضـعیت فعلـی گردشـــگری در کردســـتان قابلیـــت هـــای گردشگری ندارد؛ این امر میتوانـد بـه دلیـل تحلیل عوامل مؤثر بر گردشگری موحد و کهزادی کردستان ١٣٨٩ کمبود امکانات، ضعف مدیریت و فعالیت هـای بازاریـابی باشـد.