ملخص الجهاز:
"که آیهء سی و یکم آن بدینگونه است«فلما سمعت بمکرهن ارسلت الیهن و اعتدت لهن متکا و اتت کل واحدة منهن سکینا»-که مربوط به آراستن مجلس به وسیلهء زلیخا است جهت نشان دادن حضرت یوسف به زنان عیبجو که شیفتگیش را به ملامت و عیبجوئی گرفته بودند-ولی سخن بر سر کلمهء«متکا»است اگر این واژه را بهمین صورت مشدد و مشقق از مصدر«اتکاء»بدانیم بدان طریق که در تمام قرآنهائی که در دسترس حقیر میبود و دیده شد به معنی«تکیهگاه»خواهد بود و اگر بدون تشدید(که بیشتر قرین به مقصود است و گفته خواهد آمد)فرض کنیم طبق آنچه که در المنجد آمده بدینصورت است«المتک و المتک و المتک«الاترج»ص 746-چاپ بیستم،و در کتاب«منتهی الاب»بدین گون آمده «متک کتل..."