خلاصة:
هدف این مقاله مروری بر تئوریهای مسئولیت شرکتی در یک محیط پویا میباشد. ظهور مفهوم مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها در محافل اقتصادی, علمی و سیاسی جهان در دهههای آخیر را میتوان ناشی از پیچیده تر شدن فضای کسب و کارء جهانی شدن اقتصاد و بوجود آمدن شرکتهای چند ملیتیء تقاضا برای شفافیت کسب و کارء فشارهای سیاسی دولتها، بوجود آمدن بحرانهای اجتماعی و زیست محیطی و... دانست. در دنیای امروز، شرکتها بویژه آنهایی که در بازارهای جهانی فعالیت میکنند. علاوه بر حداکثر کردن ارزش سهام سرمایه گذاران. بیش از پیش ملزم به ایجاد تعادل و توازن میان عناصر اجتماعی, اقتصادی و زیست محیطی فعالیت خود هستند. از اینرو مقاله حاضر به مروری بر تئوریهای مسئولیت شرکتی در یک محیط پویاء از جمله نظریههای آزاریء نظریه سیاسی» تئوریهای سیاسی, تئوری اقتصاد سیاسی» تئوری مشروعیت. تئوری ذینفعان و تئوری سازمانی پرداخته است.