خلاصة:
هدف محققان در این نگارش "بررسی رابطه دوسویه شادابی وجذب به مساجد وانجام فرائض دینی از سوی
دانشآموزان به روش تحقیق کتابخانه ای –اسنادی می باشد " براساس داده های پژوهش شیوه های جذب
- دانش آموزان به مساجد مولفههای زیر بیان شدند: 1-شناخت صحیح و دقیق یا نگرش سیستمی به جوان 2
شناخت موانع و عوامل دفع؛ پیشبینی و پیشگیری 3-شناخت ابزارها و عوامل جذب؛ استفاده صحیح
ازامکانات. 4- نگرش سازی و باز مهندسی ذهن؛ نگرشهای خرد و جزئی 5-تعریف وتبیین راهبردهای
ضروری؛ تعیین اهداف و چشم انداز 6- تعیین روش و برنامهریزی و تبیین دستور کارها 7 - استفاده از
فناوریهای به روز شده برای آموزش و جذب جوانان به نماز. 8- حضور یافتن والدین و اهمیت دادن آنها به
نماز. 9- توجه به همهی دانش آموزان به صورت یکسان و واگذاری مسئولیت های مذهبی مناسب به آنها. 10
-ارتباط تنگاتنگ بین مدرسه، مسجد و خانواده ها که در این ارتباط بچهها مربیان و روحانیون مساجد به
عنوان ارکان اصلی آموزش و پرورش مسائل دینی و مذهبی شرکت نمایند