خلاصة:
نظر به اینکه در همایشها آخرین یافتهها ی متخصص ین ی ک علم از ط ری ق
فراخوان عمومی گردآوری، طبقهبندی و مورد بحث قرار میگیرد، مناسب است با
توجه به هزینههای هنگفت مالی، مادی و خصوصا نیروی انسانی (اعم از مجر ی ان،
اساتید و نویسندگان مقالات)، تحلیل محتوائی از یافتهها ب هعمل آی د تا نگرش
متخصصین در یک موضوع در زمان برگزاری همایش، مقایسه آن با هما یشها ی
مشابه قبلی و همایشهای مشابه در خارج از کشور مورد تحلیل قرار گیرد. دوم ین
همایش از همایشهای برگزار شده در زمینه تکنولوژی آموزشی در دانشگاه علامه
طباطبایی در سال 1383 همایش تبیین رویکردهای نوین در فناور ی آموزش ی و
جایگاه آن در طراحی نظام ها ی آموزش ی بود . هدف هما یش، ارائه آخر ین اطلاعات درباره تکنولوژی آموزشی بهطور عام و استفاده از فن اوری اطلاعات و
ارتباطات بهطورخاص در نظامها ی آموزش ی بود . یک ی از محورها ی هما یش،
بازنگری رشته تکنولوژی آموزشی با توجه به پیشرفت این علم در داخل و خارج
از مجموعه « تحلی ل محتو ا » از کشور بود. در این مقاله پژوهش توصیفی از نوع
و در مقولهبندی محورهای همایش انجام « چکیده » مقالات قبولشده با واحد تحلیل
شده بود. نتایج تحلیل میتواند به موضوعات جدیدی که مورد نی از حال و آ ینده
جامعه ما است، ولی در برنامه درسی فعلی مورد غفلت قرار گرفته، اشاره نمای د و از
سوی دیگر موضوعات درسی که در مقایسه با سایر موضوعات، در اولو ی ت قرار
ندارند ولی در حال حاضر اجرا می گردد، مورد بازنگری قرار دهد.