خلاصة:
ظهور نوآوری های خارقالعاده در زمینه فناوریهای الکترونیکی، ماهیت آموزش را نیز دگرگون ساخته است و فرایند آموزش نمیتواند برخلاف این جریان حرکت کند. یکی از این این فناوریهای نوظهور، تکنولوژی چند بعدی میباشد. این تکنولوژی با دارا بودن پتانسیلهای فراوان، در اکثر زمینه ها جای خود را باز کرده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی آموزش چندبعدی در نظام آموزش و پرورش و به روش توصیفی – تحلیلی انجام گرفته است. امروزه، به ویژه در کشورهایی که نظام آموزشی پیشرفته تری دارند، به کارگیری تکنولوژیهای متعدد در کلاس درس پدیدهای رایج است که پیامدهای آموزشی جدیدی را به دنبال داشته و در کل فرایند یاددهی - یادگیری را دگرگون کرده است. استفاده از تکنولوژیهای نوین چندبعدی به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارآیی آموزش و یادگیری، در افزایش انگیزه تحصیلی، ارتقاء مهارت پرسشگری و پژوهشی و در مجموع بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در حد زیاد اثرگذار بوده و باعث ماندگاری یادگیری و تنوع بخشی در کلاس درس می شود.