خلاصة:
هر شاخه از هرمنوتیک، همچون برشی از واقعیت است. تنها زمانی با یک واقعیت جامعالشرایط مقابل هستیم، که بتوانیم یک زاویهی دید 360 درجه به موضوعات داشته باشیم. در خصوص هرمنوتیک تلفیقی میشود با استفاده از ظرفیتهای تصویر، مولف، متن و مخاطب را در یک فضای تعاملی به اشتراک طلبید و با هم ادغام نمود. این امر از طریق استفاده از افزونهها و ویژگیهای واقعیت سه بعدی امکانپذیر است. از طرفی باید به علم تصویر و قوانین موجود در دنیای مصوّرکاملا آشنا بود تا بستر مناسبی برای تعامل فراهم شود. بر اساس همین رویکرد و با توجه به همپوشانی تفسیر متن و مولف و تاییدهای روانشناختی در شعر «بی دل» اخوان ثالث تصاویر عمق بر پایهی تصاویر اثباتی از طریق قابلیت تجسم (تجسم آزادی در کبوتر) به کار گرفته شده است. به لحاظ ساختار تصویرپردازی کبوتر، خونآلود، برج و گمشده بهعنوان تصویر مرکزی، در کانون قرار دارد که با استفاده از توصیف و همچنین با بهره از نمادپردازی، تصاویر شعری خلقشدهاند. لحن این تصویر بر اساس موسیقی شعر که بر وزن بحر مضارع مسدس اخرب مکفوف است، لحنی تغزلی دارد. همچنین این شعر به لحاظ کارکردی، سیاسی و اجتماعی است و همچون یک بیانیهی انتقادی، تصویرگر ناامیدی و یاس یک جامعهی واپسزده در اثر کودتا است. این شعر از تصویر سینمایی بهره میگیرد، چراکه دارای روایت داستانی و غنای تصویری به جهت بهرهگیری از معنای ثانویهی کلمات است. نهایتا تصاویر عمق به لحاظ کاربرد معنای ثانویه و در جهت طرز سمبولیسم، با ایجاد تجسم در جهت اثبات با کانون قرار دادن مفاهیم کبوتر خونآلود و برج گمشده، با کارکرد اجتماعی شعر همراه و منطبق است.
Every branch of hermeneutics is like a slice of reality. We are faced with a comprehensive reality only when we can have a 360-degree view of things. Regarding integrated hermeneutics, using the capabilities of the image, the author, text and audience can be shared and integrated in an interactive space. This is possible by using plugins and 3D reality features. On the other hand, one should be fully acquainted with the science of images and the laws of the illustrated world in order to provide a suitable platform for interaction. Based on this approach and considering the overlap of the interpretation of the text and the author and psychological confirmations in the poem "Bi del" of the Akhavan, depth images based on positive images have been used through the ability to visualize (the embodiment of freedom in pigeons). In terms of illustration structure, the bloody, tower and lost pigeon is in the center as the central image, which has been created poetically using descriptions as well as symbolism. The tone of this image is lyrical based on the music of the poem, which is based on the bahre mozare mosadase akhrabe makfof. The functional of this poem is also political and social, and like a critical statement, illustrates the despair of a coup-backed society. This poem uses cinematic image, because it has a narrative and visual richness to take advantage of the secondary meaning of words. Finally, the images of depth in terms of the use of secondary meaning and in the direction of symbolism, by creating visualization to prove by focusing on the concepts of bloody dove and the lost tower, is associated with the social function of poetry.