خلاصة:
با توجه به گسترش رقابت و تغییرات مداوم محیط کسب وکار در دنیای امروز، در پیشگرفتن اقدامات راهبردی مناسب به منظور توسعه محصولات جدید با عملکردی مناسب حیاتی است. صادرات به عنوان یک راهبرد مهم برای گسترش بازارعرضه محصول از بازارهای محدود داخلی به بازار بزرگ بیرونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عوامل مختلفی بر عملکرد صادراتی محصولات جدید تاثیر میگذارند. نوآوری در تولید محصولات جدید میتواند به عنوان یک شاخص برای ارزیابی ساختار سازمانی و استراتژی سازمانی سازمانی باشد. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر گرایش به نوآوری بر کیفیت تولید محصولات جدید میباشد. تحقیق حاضر از حیث روش توصیفی-پیمایشی میباشد. همچنین جامعه آماری تحقیق کارکنان شرکت خودروسازی سایپا میباشد. جهت انتخاب گروه نمونه از نمونه گیری در دسترس استفاده شد، به طوری که نهایتا تعداد 382 نمونه جمع آوری و تحلیل گردید. ابزار اندازه گیری متغیرهای تحقیق، پرسش نامه است که دارای روایی و اعتبار تایید شده میباشد. به منظور تحلیل استنباطی دادهها از تحلیل عاملی تاییدی و برای آزمون فرضیهها به طور اخص از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که گرایش به نوآوری تاثیر معنی داری بر بازارمحوری، طراحی و توسعه منابع نوآوری دارد. بازارمحوری بر خلاقیت سازمانی و کیفیت محصولات جدید موثر است. طراحی بر خلاقیت سازمانی و عملکرد محصولات جدید موثر است. خلاقیت سازمانی بر کیفیت محصولات جدید اثر معنی داری دارد همچنین توسعه منابع نوآوری بر کیفیت محصولات جدید اثر معنی داری داشته است.
Given the expansion of competition and the constant changes in the business environment in today's world, it is vital to take appropriate strategic measures to develop new products with good performance. Export is very important as an important strategy to expand the product supply market from limited domestic markets to large external markets. Various factors affect the export performance of new products. Innovation in the production of new products can be an indicator for evaluating the organizational structure and organizational strategy of the organization. The purpose of this study is to investigate the effect of innovation tendency on the quality of production of new products. The present research is descriptive-survey method. Also, the statistical population is the research of Saipa Company employees. Available sampling was used to select the sample group, so that finally 382 samples were collected and analyzed. The tool for measuring research variables is a questionnaire that has validity and validity. Confirmatory factor analysis was used for inferential analysis of the data and structural equation modeling was used to test the hypotheses. The results showed that the tendency to innovation has a significant impact on market-oriented, design and development of innovation resources. Market-oriented is effective on organizational creativity and quality of new products. Design affects organizational creativity and the performance of new products. Organizational creativity has a significant effect on the quality of new products. Also, the development of innovation resources has a significant effect on the quality of new products.