خلاصة:
هدف پژوهش حاضر بررسی رفع مشکل دانش آموز امیرمحمد بود به همین منظور ابتدا به توصیف وضعیت حاضر پرداخته و اطلاعات وشواهدی را از طریق مشاهده رفتار دانش آموز بیقرار و بیش فعال و مصاحبه با خود دانش آموز و دیگر دانش آموزان، همکاران، مدیر و دیگرکارکنان مدرسه تدارک دیدیم سپس با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری نموده و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیش فعالی سعی کردیم از نظرات اساتید، روانشناسان و مشاوران استفاده کنیم در مرحله بعد به تجزیه و تحلیل عوامل مختلف این مشکل پرداختیم و با انتخاب راه حلها اعتبار بخشیده آنها را به اجرا در آوردیم و در پایان هم شاهد بهبود رفتار دانش آموز بیش فعال شدیم. نتایج نشان داد که حمایت روحی روانی خانواده و معلمان از دانشآموز بیشفعال در درمان بسیار ضروری بوده و موجب میشود از شدت بیماری کاسته شده، فرد بتواند بر مشکالت خود فائق آید.