خلاصة:
هدف این تحقیق تاثیر هوش هیجانی مدیران بر استراتژی تدریس معلمان با نقش میانجی سبک رهبری آموزشی بود. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی – همبستگی و ازنظر جمعآوری دادهها پیمایش و میدانی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه معلمان ابتدایی شهر املش تشکیل دادند و با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی نمونههای تحقیق به دست آمدند. بهمنظور سنجش متغیرهای تحقیق با استفاده از روش میدانی از پرسشنامههای هوش هیجانی پترایدز و فارنهام (2001)، رﻫﺒﺮی چندعاملی برنارد بس (1985) و سبک تدریس ﮔﺮاﺷﺎ و رﯾﭽﻤﻦ (2002) استفاده شد. بهمنظور بررسی تجزیه تحلیل دادههای تحقیق، از نرمافزار Amos نسخه 24 مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان داد هوش هیجانی بر استراتژی تدریس تاثیر دارد، همچنین هوش هیجانی بر سبک رهبری هم تاثیر مستقیم و هم تاثیر غیرمستقیمی دارد. از طرفی نتایج نشان داد سبک رهبری بر استراتژی تدریس تاثیر دارد.