خلاصة:
پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل و مشکلات خانوادگی در یادگیری دانشآموزان ابتدایی انجام شده است. در این مقاله، ابتدا در خصوص معرفی و بیان مشکلات خانوادگی و تاثیر آن در یادگیری، با توجه به ضرورت و ارتباط داشتن این عوامل با یادگیری کودکان مقطع ابتدایی سعی شده تاثیر و اهمیت این موضوع بیان شود. پژوهش ما برحسب هدف از نوع پژوهش کاربردی است که جهت بررسی عوامل و مشکلات خانوادگی در یادگیری دانشآموزان ابتدایی از روش توصیفی استفاده کردیم. جهت دستیابی به هدف پژوهشی از مطالعات کتابخانهای و منابعی از قبیل مقالهها، ژورنالها، سایتهای Sid، مگایران و ... استفاده شد. طبق مطالعه پژوهشهای مرتبط در ارتباط با موضوع به این نتیجه رسیدیم که عوامل خانوادگی، مقولههای اقتصادی -اجتماعی پایین و کمبود روابط عاطفی با بچهها باعث مشکلاتی در وضعیت یادگیری دانشآموزان میشود.