خلاصة:
در این مقاله درباره اختلال یادگیری, انواع ناتوانی های یادگیری» ریشه هاء خصوصیات و ویژگیها دانش آموزانی که اختلال در خواندن دارندء چه عواملی باعث بروز اختلالات یادگیری هستند ؟ اختلالات یادگیری چگونه تشخیص داده می شود ؟. مراحل درمان مشکلات یادگیری و درمان اختلال خواندن را توضیح می دهد.یک اختلال یادگیری, اختلالی عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جدی در خواندن» حساب کردن و یا کلمهبندی نوشتن به وجود میآید که انتظار نمیرود به یک فرد عادی نسبت داده شود. یک اختلال یادگیری نه یک اختلال یادگیری است ونه به وسیله ی یک اختلال هیجانی ایجاد میشود. اگر درست ارزیابی نشود تاثیر بالقوهای روی عملکرد ناسازگارانهی فرد دارد و در حوزههای چندگانهی زندگی ضعف ایجاد مینماید. اختلال یادگیری تقریبا در ۵ تا ۱۰ جمعیت فراوانی دارد. حدود نیمی از اختلال های یادگیری در حوزه های اختلال خواندن طبقه بندی می شوندء در بیشتر موارد شروع اختلال یادگیری در فاصله زمانی پیش از دبستان تا کلاس دوم مشخص می شود.اختلال در خواندن» بسیار متداول و در عین حال برای کودکانی دردآور است که این بیماری را دارند و نمی توانند دریابند که چرا خواندن برایشان دشوار است. درحالی که می دانندء به اندازه ی دوستانشان باهوش اند.بسیاری از کودکان اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و این می تواند آن ها را به ناتوانی » تهاجم و حتی بزهکاری هدایت کند. هم چنین بسیاری از افراد مبتلا به بیماری اختلال در خواندن سعی می کنند که توانایی های بالای خود را در زمینه های دیگری مثل ورزش » علم » کار با رایانه. خرید و فروش و یا هنر نشان دهند.در واقع مشکلات ابتدایی آن ها با خواندن » باعث نشده است از دست دادن تمام آرزوها و اعتماد به نفسشان را از دست بدهند نه تنها دریافتن علل بیولوژیکی این بیماری » بلکه کمک به پیشگیری از آن نیز دشوار است. درک روش بهتر خواندن می تواند ء ما را به راهی برای پشت سر گذاشتن و درمان این مشکل هدایت کند.مربیان آموزش همراه با مادران و پدران و متخصصان بتوانند از اقدامات عملی صحیح به کاهش رنج و درد این بچه ها کمک کنند و به وسیله راهبردها به کودکانی که اختلال در خواندن دارند کمک کنیم تا خواندن را به صورت هرچه بهتر یاد بگیرد. خواندن مهارتی است ضروری که معلمان بایستی اطلاعات بسیار وسیعی در آموزش خواندن داشته باشند.