خلاصة:
شیوع کووید ١٩ باعث بروز تغییرات چشمگیری در شیوه کارکرد سازمانهای خدماتی شده، و روتین و فعالیتهای کارکنان را تحت تاثیر قرار میدهد. درعین حال، ظهور (I4. 0) ٤. ٠ Industry فناوریهای جدیدی معرفی نمود که چنین فعالیتهایی را تسهیل نموده، و پیامدهای کووید ١٩ را کاهش میدهند. تحقیق حاضر دو هدف دارد. اولا، هدف ما بررسی تاثیر پیامدهای کووید ١٩ بر عملکرد کارکنان می باشد (به عبارتی، کیفیت و تحویل خروجی). ثانیا، به دنبال تصدیق و تائید نقش تعدیل کنندگی فناوریهای پایه I4. 0 بر این رابطه هستیم. برای این منظور از ١٠٦ کارمند سازمانهای خدماتی مختلف که در طول این همهگیری، از راه دور کار کردهاند، نظر سنجی کرده و پاسخهای آنها را از طریق تکنیکهای چند متغیره، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. نتایج بدست آمده نشان داد که پیامدهای کاری کووید ١٩ (به عبارتی، محیط کار دفتر خانگی، ناامنی شغلی، و ارتباط مجازی)، عملکرد و کارایی کارکنان را هرچند نه به یک اندازه، اما تحت تاثیر قرار میدهد.