خلاصة:
این مطالعه به اکتشاف رابطه میان یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در فضای کتابخانهها میپردازد. هدف اصلی، شناسایی روشها و استراتژیهایی است که از طریق آنها کتابخانهها میتوانند به بهبود فرآیندهای مدیریت دانش خود بپردازند، که این امر به نوبه خود، بر کیفیت خدمات آموزشی و اطلاعرسانی آنها تاثیر مثبت خواهد گذاشت. تحلیلهای بنیادی در این پژوهش بر اساس نظریه های موجود در حوزه یادگیری سازمانی و مدیریت دانش انجام شده و با دادههای واقعی از کتابخانههای دیجیتالی و سنتی تطبیق داده شده است. نتایج نشان میدهند که فضای کتابخانهها زمینه سازی برای تسهیل یادگیری مستمر و به کارگیری
دانش به منظور نوآوری و پیشرفت است. همچنین، شیوههای بهروز شده مدیریت دانش میتوانند در افزایش بهره وری، کتابخانههای مدرن یاریرسان باشند. این مطالعه تاکید دارد که برای مواجهه با چالشهای پیش روی کتابخانهها در قرن ۲۱ باید به صورت مداوم در جهت بهبود مهارتهای یادگیری و مدیریت دانش سرمایه گذاری شود.