خلاصة:
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانهای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی تاثیر فضای مجازی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان انجام گرفته است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی scholar G، SID
و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد: تحقیقات نشان داده که فضای مجازی میتواند تاثیرات گوناگونی بر عملکرد تحصیلی داشته باشد. استفاده صحیح و معقول از فضای مجازی میتواند به دانشآموزان کمک کند تا اطلاعات بیشتری را درک کنند و یا با روشهای غیرمتداول درس
خواندن مواجه شوند. از سوی دیگر، استفاده نادرست از این فضا میتواند به پرتابسلامتی تحصیلی و پرتاب کارایی تحصیلی دانش آموزان منتهی شود. این مسئله نیازمند توجه و بهره گیری از راهنمائی مناسب از سوی اولیا و مربیان است.