خلاصة:
عوامل متعددی هستند که میتوانند معلم را در فرایند یاددهی و یادگیری کمک کنند. داتشن امکانات و ابزار کمک آموزشی یکی از آنها هستند. وجود دانش آموزانی باهوش و فعال که میتوانند شرایط یادگیری را بسیار فراهم کنند. استفاده از روشهای نوین تدریس که باهث فعال شدن و ایجاد انگیزه ی بالا در دانش آموزان و معلم میشود. همگی میتوانند باعث بهبود فرایند یاددهی و یادگیری شوند. یکی دیگر از این موارد، بهره بردن از برنامه ریزی درس و روش تدریس میباشد. برنامه درسی، شامل کلیه
تجربهها، مطالعهها، بحثها، فعالیتهای گروهی و فردی و سایر اعمالی است که فراگیر تحت سرپرستی و راهنمایی مدرسه انجام برنامه آموزشی نقشهای است که در آن فرصتهای مناسب یادگیری برای رسیدن به هدفهای کلی و جزئی مربوط که «». میدهد برای دانشآموزان و مدارس در نظر گرفته شدهاند. معلمان با استفاده از اصول برنامه درسی میتوانند طوری نقشه راه برای تدریس خود تعیین کنند که تمامی جوانب در نظر گرفته شود و یک تدریس موفق داشته باشند. این مطالعه در صدد این است با بررسی
مفهوم برنامه ریزی درسی، مشخص کند که این مدل آموزشی چگونه میتواند معلمان را در فرایند یاددهی و یادگیری کمک کند.