خلاصة:
ترس غیرمنطقی از یادگیری میتواند توسط یک تجربه آسیب زا در مدرسه ایجاد شود. عواملی مانند رقابت بیش از حد و انگیزه کم بر ایجاد این ترس تاثیر میگذارند که میتوان با تقویت مثبت آن را برطرف ساخت. ترس زمانی رخ میدهد که فرد برای مقابله با یک عامل درونی یا بیرونی، احساس کند کمبود دارد و نمیتواند کاری انجام دهد. در این هنگام جنگ یا گریز را انتخاب میکند. در خصوص یادگیری نیز چنین اتفاقی رقم میخورد و فرد بنا به دلایلی نمیتواند نسبت به یادگیری مطالب درسی، موفق ظاهر شود و این ترس از یادگیری باعث میشود عملکرد او بسیار کاهش پیدا کند. یکی از دروسی که میتواند باعث کاهش
عملکرد دانش آموزان شود، درس ریاضی میباشد. معلمان میتوانند با استفاده از راهکارهایی برای بهبود این شرایز و رفع این ترس، کمک شایانی به دانش آموز کنند. بدون شک اگر این ترس غیرمنطقی و غیر ضرور رفع گردد و از بین برود، عملکرد درسی دانش آموزان نیز افزایش خواهد یافت. این مطالعه با بررسی منابع موجود و معتبر در این زمینه، به بررسی تاثیرات اضطراب درس ریاضی در عملکرد درسی دانش آموزان میپردازد.