خلاصة:
برنامه ریزی تربیت بدنی منظمهای در ایجاد برنامه و در سال ورزشهای تحصیلی مختلف برای دانش آموزانی که مراحل اصلی رشد خود را از کودکی تا نوجوانی در مدرسه سپری میناپذیر است، کنند یک ضرورت اجتناب دوره ابتدایی مکانی مناسب آموزان دانش بالقوههای برای شناسایی استعدادها و توانمندی است. این مهم وظیفه مدارس ابتدایی تر سنگین دانش آموزان را در قبال میای ویژههای کند برای دستیابی به هدف که برای این درس ای طراحی شده است الزم است این درس به گونه صحیح و مبتنی بر اصول اجرا شود و انسجام درونی بین اجزاء و عناصر آن وجود داشته باشد. برنامه درسی تربیت برنامه درسی همسو با سایر دروس ناپذیر از نظام ملی به عنوان بخش جدایی تعلیم و تربیت رسمیهای است که به شیوه مختلف در دستیابی به اهداف آن نقش دارد و به عنوان عاملی اساسی و موثر در توسعه فردی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی ابزاری ضروری برای رشدو پرورش انسانهایی سالم و توانمند جهت دستیابی به ابعادی از حیات طیبه است. تربیت بدنی با تاکیدی که بر پرورش جسمی، ذهنی، هیجانی و برازندگی اجتماعی دارد، در صورت اجرای صحیح میتواند نقش قابل توجه خود را در تعلیم و تربیت و در حوزههای سه گانه یادگیری یعنی شناختی، عاطفی و روانی - حرکتی ایفا نماید.