خلاصة:
برای اینکه بتوان استرس را در دانش آموزان مدیریت کرد، معلمان در کلاسهای درس نقش اساسی را دارند. رفتار همراه با آرامش از سوی معلمان میتواند باعث کاهش استرس دانش آموزان شود. کلاس درس مکانی هیجانی است که دانش آموزان میتوانند هیجانهای فراوانی را در آن تجربه کنند. برای مثال، در خلال مطالعه برانگیخته شوند، به موفقیت خودشان امیدوار شوند، نسبت به دستاوردهایشان احساس غرور کنند، از کشف راه حل مسائل شگفت زده شوند، به هنگام شکست در امتحانات دچار اضطراب و نگرانی شوند، از کسب نمرة پاییین شرمنده یا درخلال درس بیحوصله شوند. هیجانهای اجتماعی مانند تحسین،
همدلی، عصانیت، بیاحترامی، یا حسادت نسبت به هم کلاسیها و معلمان نیز درکلاس نقشی به عهده دارند. وانگهی، دانش آموزان بسیاری از هیجانهای) مانند ناراحتیهای خانوادگی (خود را با خودشان به کلاس درس میآورند و همین امر، تاثیر منفی زیادی بر یادگیری آنان میگذارد. تنطیم هیجیانات موجود در کلاس درس میتواند بسیار در زمینه عملکرد درسی دانش آموزان کمک کننده باشد. این مطالعه به دلیل اهمیت تاثیر هیجانات در رفتار و عملکرد درسی دانش آموزان، به بررسی تاثیر تنظیم هیجانی و کاهش استرس امتحان در افزایش عملکرد درسی دانش آموزان میپردازد.