خلاصة:
هدف این پژوهش ارائه ی راهکارها برای تقویت یاد سپاری اطلاعات جهت همه دانش آموزان کلاس ششم مدرسه شهیدان کمالی شهر راین است. معلمان بیشترین وقت را برای تماس با دانش آموزان» مشاهده آنان و کمک به جریان رشد و تکامل آنها در اختیار دارند. معلم باید در روابط با شاگردان از اصول حسنه انسانی آگاه باشد و آنها را به کار بندد و محیطی را به وجود آورد که دانش آموزان» مشکلات خود را با او در میان گذاشته و او در حد توان به اصلاح و تغییر رفتار آنها اقدام نماید. معلم به این موضوع ایمان داشته باشد که رفع موانع تربیتی و کاهش مشکلات دانش آموزان» خود مقدمهای برای آماده سازی ذهنی دانش آموزان و آرائه مطالب درسی میباشد. معلم متعهد. ء در طریق حفظ و تامین منافع واقعی شاگرد است ء در حل مسائل و مشکلات کوشاست. روحیه اش به گونهای است از خدمت لذت میبرد ء از ساختن و به عمل آوردن دانش آموز و قراردادنش در مسیری که مورد هدف است خرسند است. لذا با با توچه به تعهد و مسئولیت خود در کلاس, با مشاهده ی ضعف حافظه و عدم تمرکز دانش آموزانم. در کلاس سعی در حل کردن مشکل آنها شدم. زیرا بدون داشتن دقت و و حافظه یادگیری صورت نمیگیرد. ابزار گردآوری اطلاعات شامل مصاحبه. مشاهده و اسناد و مدارک میباشد. با اطلاعاتن به دست آمده ۰ مشخص شد مشکل دانش آموزان ضعف حافظه در کلاس است که به دنبال عوامل ایجاد کننده ی آن بر آمدم و راهکارهای مناسب با توجه به اطلاغاتی که در کتابها. تحقیقات در این زمینه و تجربیات شخصی خودم بود آرائه شد.