خلاصة:
هدف از این پژوهش کتابخانهای بررسی تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و اینترنت بر اثر بخشی آموزش میباشد. نظام نوین آموزش و پرورش، برای برقراری هر چه بیشتر ارتباط بین معلم و متعلم و تاثیر گذاری بهتر نظام آموزشی به منظور دست یابی به اهداف تعیین شده خود، علاوه بر توجه بر محتوای آموزش، در تلاش است تا با استفاده از راهکارهای مختلف و توجه بیشتر بر عناصر آموزشی، اعم از بازنگری در فلسفه آموزش و پرورش، بازخوانی نقشهای آموزشی مدارس و نحوه تعامل معلم، مسئولان ١ مدارس و محیط یادگیری دانش آموز، توجه به استفاده از ابزارهای نوین و تکنولوژیهای جدید همانند فن آوریهای اطلاعاتی، تحول در برنامه ریزی درسی و مدیریت آموزشی و نظایر آن این نظر را تحقق بخشد. پدیده نوی فناوری اطلاعات و تاثیری که بر جنبههای گوناگون زندگی داشته به ظهور برخی تحولات بنیادی در روابط جوامع بشری منجر شده است. این پدیده با سرعتی چشمگیر خواستههای بشر را تحت تاثیر قرار داده و نیازهای جدیدی را به وجود آورده است. فناوری اطلاعات، دانش، مهارت و یا روش فنی در بهره مندی از اطلاعات میباشد. توسعه روزافزون افزارهای مبتنی بر این فناوریها و سرعت فراوان تطبیق آن با نیازمندیهای انسان، موجب شده تا شکل جدیدی از محیط یادگیری و تعاملی خلاق، فعال و فراگیر ایجاد شود