خلاصة:
بازی های رایانه ای آموزشی را میتوان به عنوان یک رسانهی مدرن در نظر گرفت که در تمام جهان گسترده شده و تاثیرگذار است. با وجود عمر کمی که این بازیها دارند، طی سالهای اخیر توانستهاند با رنگ و لعاب ویژهای که دارند، در دل مخاطبان) اعم از کودکان و نوجوانان (جای گیرند و به نظر میرسد که نه تنها اوقات فراغت آنها را به خود اختصاص داده است بلکه زمانهایی که باید به انجام تکالیف درسی بپردازند را از آنها گرفته و مشغول خود ساخته است. تاثیر این بازیها در قلمروی آموزش یکی از اصلیترین و مهمترین موضوعات در زمینه ی بازیهای رایانه ای میباشد. پژوهش های متعددی نیز تاثیرات بازیهای رایانهای را بر یادگیری دانشآموزان تایید کرده است بنابراین طراحی بازیهایی که در جهت فرایند آموزش و یادگیری دانشآموزان مفید و سودمند باشند، مدنظر است. از این رو در پژوهش حاضر با موضوع جعبهی آموزشی دورهی مدرنیته به همین مسئله پرداخته شده است. نتایج بررسیهای این پژوهش نشان داد که کودکان با استفاده از چنین بازیهایی میتوانند راهبردهای تعمیم یافتهتری را برای یادگیری به دست آورند و در یادگیری مفاهیم فضایی و انتزاعی عملکرد بهتری از خود نشان دهند. علوه بر این، یادگیری دانشآموزان در درس ریاضی از طریق بازیهای آموزشی رایانهای افزایش مییابد و میتوانند عملکرد بهتری داشته باشند