خلاصة:
با مروری بر آمارهای مربوط به درآمد حوزه گردشگری در کشورء میتوان به موضوع واقف شد که به این حوزه بسیار کم توجهی شده است. همچنین عواملی مانند تحریمها و مسائل فرهنگی داخل کشور نیز به رکود این حوزه منجر شده است. بنابراین مطالعه و توجه به راههای گسترش و حوزه گردشگری در آیران و توجه به درآمدهای کلان این حوزه میتواند منجر به کاهش اتکا به درآمدهای نفتی در کشور شود. بنابراین در این مطالعه به بررسی تاثیر و کیفیت تبلیغات در حوزه جذب گردشگران خارجی در ایران پرداخته شده است. از آنجا که این مطالعه از نوع کمی و میدانی بوده است بنابراین دادههای مورد بررسی در این مطالعه با استفاده از پرسشنامههای طراحی شده توسط محقق گردآوری شدند. دادههای به دست آمده با استفاده از روشها و آزمونهای آماری مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و در این مسیر از نرمافزار 5۳55 نسخه ۲۱ استفاده شده است. پرسشنامههای مورد نظر در این مطالعه در بین نمونههای جامعه آماری تقسیم شدند که تعداد آنها ۱۰۰ مورد بوده است و به صورت تصادفی از جامعه آماری مورد نظر در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده بودند. نتایج نشان داد که تبلیغات اینترنتی گردشگری در آیران بر جذب گردشگران خارجی به کشور تاثیر چندانی ندارد.