خلاصة:
اخلاق حرفهای در سازمان به مجموعه اصول و استانداردهای اخلاقی اشاره دارد که در رفتار و تصمیمگیریهای افراد و گروهها در سازمانها باید رعایت شود. این اصول شامل شفافیت. انصاف, احترام به دیگران» مسئولیتپذیری» ایمانداری و حفظ محرمانگی میشود. اخلاق حرفهای به افراد کمک میکند تا در مواقع تصمیمگیری,» رفتار و ارتباط با دیگران» به نحوی عمل کنند که باعث حفظ اعتماد و ارتقاء روابط داخلی و خارجی سازمان شود. توسعه فرهنگ اخلاق حرفهای در سازمانها میتواند به بهبود عملکرد سازمانی. ارتقای ارتباطات و جلوگیری از رفتارهای نامناسب کمک کند. اخلاق حرفهای در سازمان به عنوان یک اصل اساسی و اساسی در مدیریت سازمانها شناخته میشود. این اصل تاکید بر اهمیت رفتارهاء تصمیمها و اعمال افراد و گروهها در محیط کار دارد و تاثیر بسزایی در فرهنگ و عملکرد سازمانی دارد.