خلاصة:
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه ای است. که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از این مطالعه بررسی تدریس و مهارت خواندن در دانشآموزان ابتدایی انجام گرفته میباشد. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاههای اطلاعاتی(SID) scholar G، و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد. خواندن در برگیرنده مجموعه ای از مهارت هاست که پایه مشترک موفقیت در همة زمینه های تحصیلی می شود. تدریس و مهارت خواندن در دانش آموزان ابتدایی به عنوان یکی از مهارتهای اساسی و حیاتی در آموزش ابتدایی مورد توجه قرار میگیرد. مهارت خواندن عموما به عنوان پایهای برای یادگیری سایر دروس و مهارتها در دورههای بعدی تلقی میشود و انتقال مفاهیم و دانش درون درسی به دانشآموزان بدون مشکل برقراری ارتباط ناشی از ناتوانی در خواندن اهمیت دارد.