خلاصة:
امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسههایی نیاز دارد که با بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان یادگیری پیوسته را فراهم کرده و فرصتهای نوینی را در اختیار افراد قرار دهد؛ بهگونهای که این فناوری نه بهعنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساخت توانمندسازی برای تعلیم و آموزش حرفهها محسوب شود لذا هدف تحقیق حاضر تاثیر هوشمند سازی مدارس بر خلاقیت و سبکهای یادگیری دانشآموزان پایه دوم ابتدایی شهر کیار بود. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی - همبستگی و جامعه آماری آن شامل کلیه شامل کلیه کودکان دبستانی )کلاس دوم( مدارس ابتدایی شهر کیار بود که تعداد آنها بالغبر 032 نفر بود و با استفاده از جدول مورگان ،) تعداد 042 پرسشنامه بهعنوان نمونه تعیین گردید. برای جمع دادهها از پرسشنامه 01 گویهای سبک یادگیری وارک ) 0991 پرسشنامه خلاقیت تورنس و پرسشنامه هوشمند سازی جعفری حاجتی ) 031۱ ( استفاده شد. از آمار توصیفی برای توصیف متغیرها جهت تجزیهوتحلیل استفاده شد. نتایج نشان داد هوشمند p< و از آمار استنباطی از آزمون همبستگی، رگرسیون، در سطح 0.05 سازی بر خلاقیت با میزان همبستگی 29192 و هوشمند سازی بر سبکهای یادگیری با میزان همبستگی 29۱99 تاثیر دارد. درنتیجه هوشمند سازی مدارس بر خلاقیت و سبکهای یادگیری دانشآموزان پایه دوم ابتدایی شهر کیار تاثیر داشت.